Celkem dvanáct vítězství v závodě Paříž-Dakar si doposud připsal speciál Mitsubishi Pajero. Nyní by si představitelé této japonské automobilky přáli, aby na tyto úspěchy navázal nový vůz - Mitsubishi Eclipse Cross T1 Prototype.

Ten šestého ledna odstartuje do nového ročníku legendární rally v peruánské Limě a bude se pokoušet co nejrychleji zdolat trať měřící pět tisíc kilometrů. 70 procent z nich má přitom písečný povrch.

SsangYong jde po krku Peugeotu. Znovu pojede Dakar!

Za volant speciálu se posadí Cristina Gutiiérrez, což je nejrychlejší ženská jezdkyně z minulého ročníku Dakaru. Její vůz bude pohánět motor s výkonem 340 koní a maximálním točivým momentem 686 Nm. Jeho potenciál se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky.

Jak to bývá u těchto speciálů obvyklé, se sériovým autem nemá společného vůbec nic. Karosérii tvoří svařené ocelové profily, které jsou pouze obaleny povrchovými díly z kompozitních materiálů.

Odpružení každého kola zajišťují nastavitelné tlumiče Öhlins Racing a o zpomalování se starají čtyřpístkové brzdy od AP Racing.