Předchozí
1 z 5
Další

Následující výběr ojetin se vám může zdát jako nesourodě bizarní přehlídka vozidel, avšak právě tohle byl náš záměr. V určitou chvíli jsou totiž i klasické sporťáky a supersporty jaksi fádní a vaše skryté pětileté já by na pískovišti nejraději skočilo do desetimetrového jeřábu nebo armádního pásového transportéru. Přiznejte si to.

Nakonec ale nechybí i nějaká ta závodnička, všemi milovaný popelář, těžký sklápěč nebo stylový autobus ze 70. let. Všechno z české a slovenské inzerce. Posuďte sami…

Jeep Wrangler projíždějící v reklamě skrz vodu.
Ochránci přírody se zlobí na Jeep. Nový Wrangler se totiž v reklamě brodí řekou

Škoda 706 RTO

No řekněte, kdo by nechtěl být řidičem autobusu, a to navíc v době, kdy u nás vozy hromadné dopravy vypadaly takto stylově? Na takzvaný „knedlík“ si určitě vzpomenou hlavně pamětníci, cestující vozil už od konce 50. let až do roku 1972.

Zmenšený model RTO se možná někomu dodnes válí na poličce nebo smutněji kdesi na půdě, tak proč si konečně nedopřát úžasné RTO v reálné velikosti? Prodávaný kousek je po celkové renovaci a jeho vznětový šestiválec o 204 koních (150 kW) jede jako nový. To rovněž znamená, že sežere až 26 litrů nafty na 100 kilometrů.

Když ale máte dostupných 4,7 milionu korun na veteránský autobus, spotřeba vás asi netrápí. Inzerát najdete zde.

Hummer H1

Tento armádní Hummer, neboli přesněji opravdové „Humvee“, pochází z doby, kdy ještě silák Arnold Schwarzenegger hleděl více na své svaly než na politiku a přestavbu vlastního Hummeru na elektromobil považoval za dobrý vtip.

Přesněji mluvíme o roku 1985, ze kterého tento písečně zbarvený exemplář pochází. Ještě má tedy pod kapotou staromódní vznětový osmiválec o objemu 6,2 litru schopný původně vyplivnout asi 148 koní (109 kW) a 346 Nm točivého momentu. Pro rychlejší transport mezi velitelstvími je navíc ve specifikaci bez pevné střechy a dveří.

Válečného hrdinu dostanete za cenu lehce pod milion, přesněji 943 800 korun. Inzerát najdete zde.

Tatrováckou techniku využívalo několik hodně rychlých aut.
OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Mercedes-Benz 1824 Schorling

Naprostá pecka pro všechny, kdo ještě nezanevřeli na svůj dětský sen – pracovat jako popelář. Navíc mluvíme o popelářském Mercedesu, takže se za volantem budete cítit jako král.

Dovnitř se vejde až 6 tun odpadu, nedostatek místa pro špinavý náklad tedy nehrozí. Najetých 334 000 km je docela slušných a naftový 4,3litrový šestiválec tak určitě ještě něco snese. A když vás hra na popeláře přestane bavit, nástavbu můžete přepracovat na klasický kontejner. To se vyplatí.

Za 190 tisíc korun jde zřejmě o kup století, alespoň tedy ze sentimentálního hlediska. Inzerát najdete zde.

Tatra 815 CAS24 4x4

Hasičská tatrovka je snad nejdůležitějším kouskem automobilové sbírky každého přerostlého děcka. Chtěli bychom ji taky.

Nabízený speciál na základě modelu 815 z roku 1999 má pochopitelně pohon všech kol, karoserii s šestimístnou dvoukabinou a dále veškerou výbavu, kterou byste u výjezdového hasičského vozidla čekali. Výkonné čerpadlo, nádrž na 3200 litrů vody a 500 litrů pěny, zásobu hadic i kyslíkových lahví, nějakou tu sekyru, páčidlo a tak dále.

Tatra má najeto pouze 27 550 km a její vznětový osmiválec produkuje kolem 347 koní (255 kW). Vytáhněte z účtu 2,4 milionu korun a může být vaše. Inzerát najdete zde.

Tatra Force 8x8 – vozidlo pro přepravu potrubí.
Tatra slaví 120 let. Ohromí vás, co všechno dnes umí vyrobit. Podívejte se

Praga R1 S

Pěkných 235 koní (173 KW) na celkovou hmotnost 572 kilogramů? V téhle placce od „česko-slovenské“ Pragy byste mohli doslova vzletět, kdyby nebylo aerodynamické karoserie, jež vás drží přilepené k zemi. Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 3,7 sekundy.

Dvoulitrový čtyřválec pochází z Formule Renault a v nabízeném závodním kousku prošel nedávno repasí, takže je zcela připraven na novou sezónu. Všechnu práci navíc odvedl autorizovaný dealer značky Praga, tudíž se nemáte čeho obávat. 

Původní majitel využil R1 pouze minimálně, a proto na digitálním displeji svítí jen 25 najetých kilometrů. Připravte si asi 3,3 milionu korun. Inzerát najdete zde.

Caterpillar CD54B

Ano, koukáte na válec. Přesněji tandemový vibrační válec. Jako malí jsme na něj hleděli s úžasem v očích, jak zarovnával čerstvě položený asfalt, a nyní s ním můžete pracovat i vy. Těžko říct, jak často ho využijete, ale bohatí sběratelé své klenoty také přece nechávají zavřené v garáži. Tak proč byste nemohli i vy?

S hmotností přes 10 tun a párem běhounů o šířce 1700 mm byste v placku možná přetvořili i vaše osobní auto. K tomu stačí i naftový motor o výkonu 102 koní (75 kW), protože o žádného sprintera se nejedná. A uvnitř je klimatizace, takže vás nezalije studený pot při zděšení, když sousedce přejedete kočku.

Nabízený válec z roku 2015 je v perfektním stavu a prodejce si žádá 2 165 900 korun. Inzerát najdete zde.

Neoficiální ilustrace Škody Octavia ve verzi Junior.
OBRAZEM: Škoda Octavia Junior je podivnost, která snad nikdy nevznikne

Saurer SPZ A1 (4K 4FA) Kommando

Místo kol má pásy a v názvu najdete slovíčko „kommando“. To jsou pouze dva z mnoha důvodů, proč vlastnit tento armádní transportér rakouského původu. Ačkoliv nevypadá zas tak staře, pouze s minimálními změnami se vyráběl již od roku 1961.

A nenechte se oklamat fotkami, jde o pořádnou vojenskou mašinu, která převeze tři členy posádky plus šestičlenný tým vzadu. Model 4K 4FA měl obvykle naftový šestiválec o výkonu asi 250 koní (184 kW), což stačilo pro maximální rychlost kolem 65 km/h. Prodávaný kus bohužel nemá věž s kulometem nebo menším kanónem, ale aspoň nebudete děsit okolí.

Pokud máte zbytečných 710 tisíc korun, běžte do něj. Klidně ho použijte i jako dekoraci na zahradu, namísto jezírka a trpaslíků. Inzerát najdete zde.

Tatra 815 AD 28

Pořádný jeřáb nesmí chybět. Tenhle je klasikou od Tatry a měří přes deset metrů, přičemž samotné rameno lze vysunout na maximální délku 28 metrů. Pod kapotou se nachází tradiční vzduchem chlazený, vznětový osmiválec o objemu 12,6 litru.

Raději nechceme vědět, co budete s takovým jeřábem vlastně dělat, ale hodí se vědět, že kladnice oplývá nosností celých 28 tun. Nabízený exemplář z roku 1988 navíc vypadá úžasně zachovale, jelikož před dvěma lety dostal i nový lak.

Potřebujete ho, nelžete si. Bude vám stačit 890 tisíc korun a jeřábnický průkaz. Inzerát najdete zde.

V Česku vyráběná armádní vozidla.
OBRAZEM: V Česku vyráběná armádní vozidla. Je jich víc, než si myslíte

MAN V8 Double Decker SD200 9.9

Dobrá, možná nemá tolik stylu jako klasický „dvoupatrák“ z Londýna, ale i tenhle německý klon udělá spoustu parády. Hlavně taky proto, že je uvnitř přetvořen na pojízdnou kavárnu. Dovnitř si sedne až 32 lidí.

Kromě desetilitrového naftového motoru o výkonu 200 koní (147 kW) dostanete za své utracené peníze výbavu, která se doopravdy rovná funkčnímu podniku. Nechybí vestavěná myčka, výrobník ledu, lednička, dřez, průtokový ohřívač vody a na střeše je demontovatelná terasa. Nakonec má tedy vlastně tři patra.

Za stylových 999 999 korun může být váš. Inzerát najdete zde.

Komatsu H 27 damper

Masivnější auto v dnešním výběru nenajdete. Jde o „heavy duty“ sklápěč s dělenou nápravou. Majitel sice v inzerátu moc podrobností neuvádí, ale my víme, že tyhle stroje od značky Komatsu dokážou uvést až 28 tun nákladu.

Motorově mluvíme nejspíše o pořádném vznětovém šestiválci o objemu kolem 11 litrů, výkonu 340 koní (250 kW) a točivém momentu 1680 Nm. Prodávaný kus z roku 1992 má prý menší poruchu na zadní nápravě, ale to vás přece nezastaví. V tomhle mamutovi vás nic nezastaví.

Za pěkných 202 400 korun budete mít nejlepší auto z celého „pískoviště“. Inzerát najdete zde.

Přeprava chemických aparátů z Ondřejovických strojíren do Bratislavy.
VIDEO: Jak vypadá přeprava skutečně nadměrného nákladu? Hraje se o milimetry