VŪHL není příliš známý malosériový výrobce ultralehkých, okruhově zamřených speciálů, který má své sídlo v mexickém Querétaru. Tato malá firma v roce 2013 doslova šokovala automobilový svět okruhově zaměřenou „plackou“ označenou prostě 05. Nízká hmotnost a výkonný čtyřválec do Fordu pomohl značce VŪHL k velmi rychlému získání respektu od ostatních výrobců, mezi něž patří Ariel, KTM nebo Caterham. O tři roky později na přání zákazníků VŪHL představil vylepšený model 05RR, jehož 2,3litrový EcoBoost generoval v nejsilnějším provedení 385 koní.

Ford GT
Ford GT s motorem V8 není možný, tvrdí John Hennessey.

Nyní VŪHL, který je o roku 2017 oficiálním partnerem Race of Champions (ROC), představuje další evoluci svého oblíbeného modelu. Výrobce posunul těžiště ještě blíže k zemi tím, že motor usadil o 5 cm níže, použil vyšší přítlačné křídlo a pozměnil rozložení hmotnosti. Díky těmto změnám by modernizovaný VŪHL 05RR měl dosahovat bočního přetížení 1,8g! Ovšem není známo, zda se jedná o model vybavený volitelným okruhovým podvozkem a závodními pneumatikami. Tak nebo tak, jde o mimořádně působivou hodnotu.

VŪHL 05RR 2019Zdroj: VŪHL

Díky karbonovým kolům, lehčímu setrvačníku a lehčí závodní spojce je 05RR o 65 kilogramu lehčí, než předchozí model a jeho výkon je zároveň o 15 koní vyšší. Nejextrémnější verze má tedy nyní rovných 400 koní a poměr hmotnost/výkon vychází na rovných 600 koní na tunu. Takové hodnoty nedosahuje většina supersportovních aut renomovaných značek. Zrychlení z 0-100 km/h proběhne za 2,7 sekundy, přičemž maximálka leží těsně pod hranicí 260 km/h.

Ultralehký VŪHL 05RR lze nyní koupit po celém světě, přičemž jeho cena ještě nebyla stanovena. Předchozí provedení 05RR stálo nemalých 89 990 liber.