Zdroj: Alfa Romeo
Proč má potenciál stát se legendou: Malý a lehký karbonový sporťák je krásným, ale zároveň lehce kontroverzním autem, které se vyrábí v relativně malém počtu kusů. Cena okolo 2 milionů je sice vysoká, ale v horizontu několika let by mohla být ještě vyšší.
Zdroj: Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je nejvýkonnější verzí modelu Giulia s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o objemu 2,9 litru, výkonu 510 koní (375 kW) a 600 Nm točivého momentu. Z nuly na sto vystřelí za 3,9 sekundy.
Zdroj: Alfa Romeo
Proč má potenciál stát se legendou: Giulia, zejména potom v nejvýkonnější sportovní verzi, zůstane navždy poslem novodobé reinkarnace italské značky. Její motor byl navíc vyvinut společně s Ferrari. Cena činí 2 045 000 Kč.
Zdroj: Alfa Romeo
Audi TT RS je nejsilnějším členem TT rodiny. RS aktuální generace má přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru, výkon 400 koní (294 kW) a točivý moment 480 Nm. Na stovku akceleruje za pouhé 3,7 sekundy.
Zdroj: Audi
Proč má potenciál stát se legendou: Nejvýkonnější TT RS bude do historie nesmazatelně zapsáno jako auto, které přineslo dynamiku supersportů do světa relativně běžných sportovních kupé. Cenu zatím vůz nemá, zahájení prodeje se ale blíží.
Zdroj: Audi
Fiat 124 Spider Abarth je vrcholnou verzí roadsteru, k jehož naladění přispěl legendární Abarth. To znamená výkonnější verzi přeplňované čtrnáctistovky o výkonu 170 koní (125 kW) s točivým momentem 250 Nm.
Zdroj: Fiat
Proč má potenciál stát se legendou: Zatímco klasický Fiat 124 Spider je roadsterem pro masy, Abarth se stane záležitostí pro nepoměrně menší počet nadšenců. Českou cenu zatím nemá, v Německu stojí po přepočtu 1,1 milionu korun.
Zdroj: Fiat
Jaguar F-Type 400 Sport není nejvýkonnější verzí, ale na rozdíl od těch vrcholných jej lze vybavit manuální převodovkou. Pod kapotou se ukrývá kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 400 koní (294 kW) a točivým momentem 460 Nm.
Zdroj: Jaguar
Proč má potenciál stát se legendou: Většina sportovních roadsterů a kupé F-Type přijde na svět s osmistupňovou automatickou převodovkou. Manuál si pořídí jen pár nadšenců a taková auta budou jednou velmi vyhledávanou komoditou. Nyní vůz stojí 2,7 mil. Kč.
Zdroj: Jaguar
Mazda MX-5 RF je první svého druhu. Jako první Miata nabízí karosářskou variantu se skládacím střešním panelem. Pod kapotu můžete volit ze dvou čtyřválců: 1,5litrový Skyactiv-G se 131 koňmi (96 kW), nebo 2.0 Skyactiv-G o výkonu 160 koní (118 kW).
Zdroj: Mazda
Proč má potenciál stát se legendou: V tomto případě jde hlavně o onen střešní panel, kterým Mazda překvapila celý svět. Co se prodejů týče, bude Retractable Fastback v menšině, což zaručí jeho pozdější růst hodnoty. Ceny startují na 779 900 Kč.
Zdroj: Mazda
Dvojčata Toyota GT86 a Subaru BRZ jsou sporťáky pro nadšence, oba shodně oplývají vysokootáčkovým dvoulitrovým boxerem o výkonu rovných 200 koní (147 kW) a točivém momentu 205 Nm.
Zdroj: Subaru
Proč mají potenciál stát se legendou: Oba sporťáky jsou stroje pro zábavu, zaměřené na co nejlepší spojení mezi autem a jeho řidičem. To se bohužel v dnešní době už moc nenosí, a proto bude do budoucna takových vozů jako šafránu. Drahého šafránu.
Zdroj: Subaru