Phaeton byl ručně montovaný a jezdil na stejné platformě, jako Bentley Continetnal Flying Spur. Z toho důvodu bylo také velmi drahé, s volitelnou výbavou i přes 4 milióny korun.

Popis

Phaeton byl ručně montovaný a jezdil na stejné platformě, jako Bentley Continetnal Flying Spur. Z toho důvodu bylo také velmi drahé, s volitelnou výbavou i přes 4 milióny korun.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Úspěch Mercedesu třídy A byl pro Audi podnětem k výrobě modelu A2. A vzalo to hezky od podlahy. Celohliníkové auto s aerodynamickými tvary bylo rozhodně revolučním počinem, ovšem bylo také děsivé drahé. U nás stálo i přes 700 tisíc Kč.

Zdroj: Audi

Popis

Za takové peníze však Audi A2 nenabízí nic, co by nedokázal Volkswagen Polo. Tedy kromě toho, že bylo velmi lehké. Hliníkové Audi A2 bylo o 40 procent nižší, než srovnatelné vozy vyrobené za použití oceli.

Zdroj: Audi

Popis

Rolls-Royce Camargue vznikl jako reakce na nutnost pozvednout image značky v očích mladší klientely. Proto Britové najali Pininfarinu, aby se zhostil designu a nutno říct, že tento Camargue se mu vůbec nepovedl.

Zdroj: Rolls-Royce

Popis

K tomu připočtěte podvozek Silver Shadow a je jasné, že jízdní vlastnosti měly k dokonalosti podobně daleko, jako design. I přesto Rolls-Royce požadoval za Camargue obrovské peníze – šlo o nejdražší automobil na světě. Proto za 11 let vzniklo jen 531 kusů

Zdroj: Rolls-Royce

Popis

Když chcete dohánět prémiovou konkurenci, musíte mít také prémiové „náboje“. Jaguar X-Type, který měl zatápět BMW řady 3 či Mercedesu třídy C však nebyl ničím jiným, než převlečeným Fordem Mondeo.

Zdroj: Jaguar

Popis

Jediné, v čem se X-Type svým konkurentům vyrovnal, byla cena. Mizerná kvalita, slabé výkony a zastaralá technologie byly hlavní příčinnou, proč zákazníci X-Type nepřijali.

Zdroj: Jaguar

Popis

Postavit rodinné auto na podvozku vládní limuzíny byl v principu skvělý nápad, jenže Mercedes to úplně nedomyslel. Auto bylo moc drahé a hlavně nepraktické – zejména v 7místné verzi.

Zdroj: Mercedes-Benz

Popis

Mercedes spoustu mušek v průběhu výrobního cyklu vychytal, ale pošramocená pověst už davy nepřitáhla. A to navzdory tomu, že třída R byla jízdně mimořádně povedené auto.

Zdroj: Mercedes-Benz

Popis

Nissan Murano si i přes americké zaměření našel v Evropě dostatečný počet zákazníků.

Zdroj: Nissan

Popis

S otevřeným provedením středně velkého SUV se však Nissan přepočítal. Nápad to byl bezesporu zajímavý, ale také zcela zbytečný. A očividně to věděli všichni kromě výrobce.

Zdroj: Nissan

Popis

Zdá se, že Opel má na modely se stahovací střechou smůlu. Na podvozku Astry postavená Cascada také díru do Evropy neudělala, stejně jako druhá generace Tigry a GT.

Zdroj: Opel

Popis

Přitom Cascada rozhodně patřila mezi nejiterativnější kabriolety na trhu.

Zdroj: Opel

Popis

Opel GT měl v portfoliu německé automobilky nahradit Speedster, který byl v podstatě přebrandovaným lotusem. Těžko říct, co si Opel myslel, když do Evropy z USA přivezl těžkopádný roadster, který asi ani v USA příliš neprodával.

Zdroj: Opel

Popis

Důvodem byla nepraktičnost, stísněnost interiéru a nepříliš funkční podvozek. Opel GT rozhodně nebyl ani bůhvíjakým sportovcem, protože jeho řízení bylo zcela mrtvé. Ani ryba ani rak.

Zdroj: Opel

Popis

V době, kdy automobilovým světem hýbala vlna oplastovaných zvýšených kombíků, se Peugeot rozhodl, že so také přihřeje polívčičku.

Zdroj: Peugeot

Popis

Ovšem vsadil na kombi provedení roztomilé 207, což úplně s náturou drsně vypadajícího vozu nejde dohromady. Peugeot 207 SW Outdoor nenabídl ani pohon 4x4, ani zvýšený podvozek. Tohle auto vůbec nemělo vzniknout.

Zdroj: Peugeot

Popis

V případě Peugeotu 1007 Francouzi opětovně prokázali, že mají cit pro netradiční věci. Použit posuvné dveře u vozu segmentu B je dodnes věc nevídaná. Ale současně ukázali, že dost často nadějný koncept neodmyslí.

Zdroj: Peugeot

Popis

Elektricky ovládané posuvné dveře byly velmi drahé na výrobu a na servis, navíc nikdy nepatřily mezi nejspolehlivějších. Celkově byl 1007 drahým vozem, základní 1,4 nás stála 379 tisíc Kč. Za takovou cenu se zákazníci už dívali po jiných značkách.

Zdroj: Peugeot

Popis

Pontiac Aztek je právem řazen mezi nejošklivější automobily. Původně avantgardní koncept sportovně rekreačního vozu měl být navržen pro extrémní životní styl generace X, ovšem tak nějak selhal ve všech směrech.

Zdroj: Pontiac

Popis

Aztek je nejhorším příkladem toho, když o designu rozhoduje vícero lidí. On také vypadá, jako by jeho jednotlivé části vždy navrhoval někdo jiný. Navíc zpracování bylo mizerné a poháněl ho motor V6, který však byl naladěn na směšný výkon. Jasný propadák.

Zdroj: Pontiac

Popis

Volný překlad slova Avantime znamená předběhnout čas, což se Renaultu dokonale povedlo. Ve své době byl Avantime jediným takovým vozem a to bez ohledu na kategorie, či cenu.

Zdroj: Renault

Popis

Avantime ani po téměř 20 letech neztratil nic ze své přitažlivosti a dnes se řadí k velmi vyhledávaným vozům. Velká škoda, že v době jeho uvedení byl na zákazníky příliš a trh ho nepřijal. Důvodem byla také cenovka 1,5 milionu za vrcholnou verzi 3,0 V6.

Zdroj: Renault

Popis

Druhým modem, který se Francouzům nepovedl tak, jak čekali, byl Vel Satis. Počátkem 21. století byla až příliš avantgardní.

Zdroj: Renault

Popis

Nepomohly mu ani na tu dobu špičkové technologie, které jste našli pouze u daleko luxusnějších značek, kde jste za ně museli připlácet. Vel Satis je měl v základu. Také Vel Satis stál okolo 1,5 milionu Kč, což se mnohým zájemcům zdálo příliš.

Zdroj: Renault

Popis

Škoda Roomster bylo vynikající rodinné auto, které se například u nás prodávalo velmi slušně. Bohužel to nebyl případ také zbytku evropských trhů a na vině byl asymetrický design, který mezi líbivé zrovna nespadá.

Zdroj: Škoda

Popis

Je škoda, že při nákupu nového vozu nemají poradní právo také děti, protože onen podivně vypadající design byl de facto největší předností modelu Roomster. Na to ovšem dokázal přijít pouze člověk, který seděl vzadu a měřil okolo 120 cm…

Zdroj: Škoda

Popis

Společně s Bugatti Veyron je Volkswagen Phaeton tzv. dítětem Ferdinanda Piëcha. Phaeton byl fantastickým autem, skutečným rivalem třídy S, řady 7, Lexusu LS. Problém byl ten, že byl až příliš dobrý, moc se podobal sesterskému Audi A8.

Zdroj: Volkswagen