Zdroj: archiv
Na každém vyrobeném modelu se podílí tým čítající přes 4000 tisíce pracovníků.
Zdroj: archiv
Ettore Bugatti přezdíval závodním automobilům Bentley 20. let minulého století „nejrychlejší náklaďáky světa“.
Zdroj: archiv
Bentley Bentayga je nejrychlejším SUV planety. S rychlostí 306 km/h překonala o 1 m/h sesterské Lamborghini Urus, které však zvládně 0-100 km/h za 0,3 sekundy rychleji, konkrétně za 3,6...
Zdroj: archiv
Okřídlené logo Bentley mělo v počátcích za úkol bránit před padělateli, a to počtem perutí na každé straně. W.O. Bentley si tak chtěl pojistit, že zasvěcení vždy poznají pravý automobil značky Bentley.
Zdroj: archiv
„There is no replacement for displacement“, tedy „objem ničím nenahradíš“ je známá citace, kterou se proslavili Američané. Ovšem jejím autorem je W. O. Bentley, který tak argumentoval při konstrukci známého 4,5litrového motoru.
Zdroj: archiv
Bentley vyrobil v roce 2002 dva kusy státní limuzíny pro královnu Alžběty II. k 50. výročí jejího panování. Pohání je V8 z Bentley Arnage R s výkonem 400 koní. Neprůstřelné auto má vlastní oběh vzduchu a lze ho zcela utěsnit pro případ plynového útoku.
Zdroj: archiv
Přestože W.O. Bentley byl známý tím, že se negativně stavěl proti přeplňování, nejúspěšnějšími závodními Bentley byly kompresorem přeplňované „Blowery“, které vyhrály závod Le Mans hned pětkrát.
Zdroj: archiv
Finance na založení své vlastní automobilky získal jako odměnu za konstrukci leteckých motorů do válečných stíhacích letounů. Na tehdejší dobu to byla ohromující částka 8 tisíc liber.
Zdroj: archiv
Zdroj: archiv
Značka Bentley se vždy dokázala spojit s těmi největšími esy ve hře. Jedním takovým je i výrobce lyží zai, jehož výrobky s jádrem z cedrového dřeva a karbonovým svrškem, přetaženým přes ocelovou konstrukci, stojí i 250 tisíc Kč.
Zdroj: archiv
Bentley, které v roce 2003 jako poslední vyhrálo závod Le Mans ve skutečnosti, nebylo Bentley, ale přestavěným Audi R8C z roku 1999. Za volanty se střídali Tom Kristensen, Rinaldo Capello a Guy Smith.
Zdroj: archiv
Bentley vyrobilo jeden z nejhezčích automobilů 20. století. BY 8.16 Hunaudières z roku 1999 byl pouhým konceptem, jehož motor W16 dosahoval výkonu 465 kW. Auto bylo nazváno podle slavné rovinky na Circuit de la Sarthe a dokázalo jet až 350 km/h.
Zdroj: archiv
Woolf Barnato byl nejen vynikajícím závodníkem, který třikrát vyhrál Le Mans, a věhlasným sukničkářem, ale také manažerem, jenž vedl firmu poté, co ji Rolls-Royce koupil. Jeden z Bentley Boys se tak stal šéfem celého podniku.
Zdroj: archiv
Bentayga rozhodně nebylo první SUV značky Bentley, přestože automobilka tuto informaci komunikuje jako pravdivou. Prvním byl model Dominator, tajný projekt z roku 1996 pro brunejského prince Jefriho Bolkiaha, postavený na základech Range Roveru.
Zdroj: archiv
Přední karbon-keramické brzdy SUV modelu Bentayga jsou s desetipístkovými třmeny největšími na světě. Mají průměr 440 mm a tloušťku 40 mm a jejich průměr odpovídá velikosti 17″ disku.
Zdroj: archiv
Přestože Bentley vyrábí auta, která rozhodně nejsou úsporná a downsizing jim je naprosto cizí, na střechách výrobních hal se nachází přes 10 tisíc solárních panelů. Vyrobí až 40 % potřebné elektrické energie i ve dnech, kdy slunce nesvítí.
Zdroj: archiv
W.O. Bentley už jako malý kluk toužil chápat mechaniku. V 9 letech si za kapesné koupil použité kolo a rozebral ho, aby pochopil princip jeho fungování. Pracovat chtěl ale jako topič na parní lokomotivě, což se mu také povedlo.
Zdroj: archiv
W.O. zprvu nechtěl o závodu Le Mans ani slyšet. Pro něj to byl „špinavý“ závod někde uprostřed ničeho (jel se zčásti na šotolině a Britové se Francouzi nikdy úplně nemuseli). Až intervence jeho klientů J. Duffa a F. Clementa ho přiměla změnit názor.
Zdroj: archiv
V roce 2007 stanovil čtyřnásobný světový šampion Juha Kankkunen nový rychlostní světový rekord v jízdě automobilem na ledovém povrchu. V modelu Bentley Continental GT jel 321 km/h.
Zdroj: archiv
Na každém vyrobeném modelu se podílí tým čítající přes 4000 tisíce pracovníků.
Zdroj: archiv
V roce 2003, kdy Bentley vyhrálo Le Mans, dosáhla produkce této slavné značky mrzkých 792 kusů.
Zdroj: archiv
Podle hollywoodských scénáristů James Bond jezdil vozy Aston Martin, ovšem podle Iana Fleminga, autora románů o agentovi 007, jezdil v kompresorem přeplňovaném modelu 4.5 litre, který byl znám jako Bentley Blower.
Zdroj: archiv