Zdroj: Alfa Romeo
Peugeot svou pověst výrobce extrémně schopných ostrých hatchbacků dlouhodobě poškozoval nevýraznými modely, které měly do sportovně střiženého auta opravdu daleko. Model 207 GTI ovšem zase tak špatný nebyl.
Zdroj: Peugeot
Nyní je jeho „vlažnost“ mění ve výhodu. Ceny jsou na auto, co má výkon 175 koní, vyloženě nízké. Problém je ten, že na trhu s ojetinami se vyskytuje jen minimálně. Na tipcars.com je jeden za 99 tisíc, a to je vše. V Německu není situace o moc lepší.
Zdroj: Peugeot
MG ZR byl na našich sinicích tak trochu vzácností. Sportovní model založený na Roveru 25 se nabízel s několika motory, přičemž z hlediska výkonu byla nejzajímavější dvouvačková 1,8 se 160 koňmi. Jízdně to úplný zázrak nebyl nikdy, ale rychlé rozhodně je.
Zdroj: Rover
V Česku na prodej není ani jeden, tyto vozy mají velmi specifickou klientelu. Nabízejí se spíše v klubech. V Německu je situace veselejší. V nabídce mobile.de jich je 12 a ceny jsou jako z říše snů. Za vymazlený kousek s 88 tisíci km jen 85 tisíc Kč!
Zdroj: Rover
Alfa Romeo vždy vzbuzovala emoce, jako žádní jiné auto. To platí i o malém hatchbacku 147 GTA, který pohání legendární Busso. Na trhu není mnoho dalších podobných aut s motorem V6. Díky samosvoru Quaife také skvěle jezdí.
Zdroj: Alfa Romeo
Na rozdíl od běžných 147 si i po letech drží cenu. Tipcars.com nabízí široko daleko nejlevnější za 169 tisíc, průměr v Čechách, kde se prodává pouze několik dalších, je 250 tisíc. Levněji neseženete ani v Německu, kde jsou ceny spíše mezi 300 až 400 k Kč
Zdroj: Alfa Romeo
Audi S3 první generace je i po téměř 20 letech autem, která má co nabídnout. Fantastická 20ventilová 1,8 s pohonem všech kol není kdovíjak sportovní, ale rychlá je pořád.
Zdroj: Audi
Tohle auto v Čechách nehledejte. Sice se jich tu několik nabízí, a to v průměru za 120 tisíc, nicméně v Německu jich za 100 tisíc nejdete hned několik a s menším nájezdem. Výhodu je dostupnost náhradních dílů, které jsou dneska už poměrně levné.
Zdroj: Audi
BMW 130i není úplně ostrým hatchbackem, ani samotný výrobce o takto nikdy netituloval. Jenže jak jinak nazvat auto s atmosférickým řadovým šestiválcem s 265 koňmi a pohonem zadních kol? Na segment unikátní koncepce pohonu přitahuje i po letech.
Zdroj: BMW
Z toho důvodu si také drží dobře cenu, přičemž nejhorší kousky začínají na 200 tisících Kč. Tahle auta se často prodávají po klubech, případně soukromnících, takže prodejci si jsou většinou dobře vědomi ceny. V Německu seženete levněji, ale jen nepatrně.
Zdroj: BMW
Fiat Panda 100HP je netypický hot-hatch, ale rozhodně si tuto kategorii nárokovat může. Ve své době se jednalo o auto, které těžko hledalo konkurenci. Točivá 1,4 s výkonem 101 koní a brutálně tvrdý podvozek z tunu vážící Pandy učinily hodně zajímavé auto.
Zdroj: Fiat
Nové stálo skoro 400 tisíc, dnes ho můžete mít za zlomek ceny. V Čechách jich tolik není, ale v Německu je situace jiná. Tipcars.com nabízí dva kusy s velkým nájezdem za cenu 70 až 80 tisíc, v Německu jsou výrazně lepší kusy do 100 tisíc Kč.
Zdroj: Fiat
Ford Fiesta ST je dodnes považován za etalon malých ostrých hatchbacků. Designově nenápadný diamant uměl s 2litrovým čtyřválcem opravdové divy a dodnes platí za vyhledávaný model. U nás jich je v nabídce poměrně dost.
Zdroj: Ford
Ceny začínají na 100 tisících Kč za slušný kousek, u našich západních sousedů za výrazně lepší kousky platíte od 75 tisíc výše. Nehledě na fakt, že v nabídce je hned několik desítek kusů. Za top stav zaplatíte 150 tisíc.
Zdroj: Ford
Zdroj: Mazda
U tohoto vozu je cena asi nejvyrovnanější, a to bez ohledu na počet km a rok, protože za cenu 180 tisíc seženete auto jak s 116, tak 190 tisíci km. Nejlevnější kousky jsou za 150 tisíc Kč. Situace u sousedů je o něco světlejší, ale jinak je průměr spíše 2
Zdroj: Mazda
Novodobý Cooper by instantní hit. Kombinace vynikajícího podvozku, komunikativního řízení a líbivého designu přitáhla obrovské množství zákazníků. A i když dnes se ve spojitosti s ostrými hatchbacky nejčastěji skloňuje JCW nebo JCW GP, první byl Cooper S.
Zdroj: MINI
Nabídka je obrovská, ale je také záhodno vybírat pečlivě. Vylítané kusy jsou už pod hranicí 100 tisíc, dobrý průměr je 150 tisíc. Drtivá většina dobře vypadajících 170koňových modelů Cooper S však stále přesahuje 200 tisíc.
Zdroj: MINI
Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart je opomíjený klenot kategorie ostrých hatchbacků. Slabší a ne tolik ostrá alternativa „eva“ má fantastický podvozek, řízení a hlavně skvostný 2litr se 240 koni. Problém je ten, že tyto koně jsou neuvěřitelně nenažraní.
Zdroj: Mitsubishi
Lancer je jako ojetina obecně hodně žádaný. Ceny se i po letech drží vysoko, což platí i o verzích Sportback Ralliart. Na Tipcars.com není ani jeden, ostatní servery hlásí dva kusy za 270 a 360 tisíc. V Německu výběr také není a ceny rovněž vysoké.
Zdroj: Mitsubishi
Opel Corsa OPC je dodnes jeden z nejhezčích malých ostrých hatchbacků. Designem zastínil všechny své konkurenty, což ale nešlo říct o jízdních vlastnostech, které sice byly mimořádně dobré, ale pořád tu bylo MINI…
Zdroj: Opel
Na serveru tipcars.com se prodávají 10leté kusy s nízkým nájezdem okolo 120 tisíc km mezi 170 až 190 tisíci Kč.
Zdroj: Opel
Renault sport na co sáhne, to se mu povede, což je také případ Twinga RS, které ale tuzemský trh zcela nepochopil. Schválně, kdy si vzpomeňte, že jste tohle 133koňové supermini viděli? Tak vidíte…
Zdroj: Renault
Že jich u nás jezdí minimum, ještě neznamená, že se u nás nějaké občas neprodává. Cena startuje na 80 tiscích za auto z dovozu. Například v Německu je ale dražší, než u nás, stojí od 90 tisíc Kč. Zase ale máte lepší výběr.
Zdroj: Renault
Škoda Fabia RS je první naftový hatchback, který se dá považovat za ostrý. To proto, že i přes vznětový motor nebyla vůbec těžká a „krouťák“ 310 Nm je srovnatelný s novějšími zážehovým turby. Výhodou ale bylo, že uměla jezdit i za „pět“…
Zdroj: Skoda
První Fabia RS je v Čechách frekventovaným modelem a ceny jsou poměrně příznivé. Server Tipcars.com jih nabízí hned dvacet, a to od 35 tisíc za kus s téměř 600 tisíci km na tachometru až po 120 tisíc za zachovalý kus mající lehce přes 160 tisíc km.
Zdroj: Skoda