Další kopií, která nadzvedla ze židle zástupce některého z evropských výrobců, je Lifan Xuanlang. Tenhle čínský Ford S-Max stojí ve srovnání s originálem drobné (podle Daily Mail okolo 210 tisíc Kč), tudíž nepřekvapí, že platit designéry prostě nelze.
Zdroj: archiv
Zdroj: archiv
Přestože přední část vozu Changan X70A je jiná, museli byste být slepí, abyste nepoznali Land Rover Discovery 4. Číňané se dokonce chlubí jeho terénními vlastnostmi a nepokrytě přiznávají, že Disco 4 byl jejich hlavním vzorem. Kdo by to byl řekl…
Zdroj: archiv
Je zarážející, že i přes výsostné postavení značky Volkswagen na čínském trhu, která tamější doslova postavila na kola, se najde tolik výrobců, které VW bezostyšně kopírují. A to dokonce tak, že i logo zvolí dost podobné. Příkladem je Weikerui V7.
Zdroj: archiv
FAW Besturn X40 je taková čínská CX-5, a to doslova, protože značka FAW používá starou technologii Mazdy, se kterou je evidentně tak spokojená, že raději okopíruje i vzhled japonského bestseleru. Mazda je ale asi jediná, která z Číňanů má nějaké peníze.
Zdroj: archiv
Geely Merrie 300 je ukázkový příklad toho, jak z příšerného a bezpohlavního auta udělat prodejní hit. Tedy alespoň v Číně. Stačí naroubovat přední část Mercedesu-Benz W203 a nezapomenout namontovat na kapotu znak, který tvarem nápadnou podobnost podtrhuje
Zdroj: archiv
Geely Beauty Leopard je zajímavým hybridem Hyundai Coupé zepředu a Toyoty Supra zezadu. Ve výsledku jde o děsivého kočkopsa, který má s krásnou do činění pouze jméno (volný překlad Beauty Leopard je krásný leopard).
Zdroj: archiv
RR Phantom patří k nejluxusnějším a nejexkluzivnějším automobilům na světě. Dovolit si ho mohou jen ti skutečně bohatí. Pro ostatní má náhradu Geely. Model GE vypadá dost podobně a také má na přední masce sošku. Čím víc chrom, tim víc origináál, panéé…
Zdroj: archiv
Okopírovat něco a dělat, že se to vůbec nestalo, je troufalost. Ovšem chlubit se něčím, co jste obšlehli a ještě dělat, že jde o vaši vizi, to už je vyšší liga. Tohle předvedli zástupci Hongqi, když ukázali studii, která vypadá jako koncept Maybach 6.
Zdroj: archiv
V případě Landwindu X7 Číňané opravdu přestřelili. Tento model byl poprvé představen v roce 2014, kdy vzbudil obrovské pozdvižení nejen u JLR, ale i dalších automobilek. Po téměř 5 letech dal čínský soud JLR za pravdu a X7 musí být stažena z trhu.
Zdroj: archiv
Před pár dny Daimler uzavřel dohodu s Geely ohledně vývoje a výroby elektro modelů Smart. Jenže oni se smarty, tedy spíše jejich nepovedené kopie, v Číně už dávno prodávají. Místní však model ForTwo náležitě vylepšili – Shuanghuan Auto Noble je 4místné.
Zdroj: archiv
Jakmile v Číně zjistili, že BMW X5 první generace je obrovský hit, museli mít něco podobného. Výsledek v podobě Shuanghuan SCEO není ani tak podobný BMW X5, jako spíše stejný a nezmění na tom nic ani přední část ve stylu Lexusu RX.
Zdroj: archiv
Terčem čínských plagiátorů se staly také korejské automobilky. Yogomo 330 vypadá jako v Evropě prodávaná Kia Picanto. Za 250 tisíc Kč? No neberte to…
Zdroj: archiv
Youxia Ranger X je čínský pokus, jak parazitovat na oblíbeností amerických vozů Tesla. Youxia, což je čínský výraz pro Knight Ridera, zrychlí z 0–100 km/h za 5,6 sekundy a na elektřinu ujede více jak 400 km.
Zdroj: archiv
V roce 2017 se na šanghajském autosalonu představil Zotyee SR9, který šokoval zejména v Zuffenhausenu. Jestliže dříve představený Zotyee T600 nápadně připomínal Tiguan, SR9 je Macan jako vyšitý. Německý výrobce se také obrátil na soud. A čeká…
Zdroj: archiv