Další kopií, která nadzvedla ze židle zástupce některého z evropských výrobců, je Lifan Xuanlang. Tenhle čínský Ford S-Max stojí ve srovnání s originálem drobné (podle Daily Mail okolo 210 tisíc Kč), tudíž nepřekvapí, že platit designéry prostě nelze.
Zdroj: archiv
Jak moc musíte být drzí, když na námitku, že BAIC BJ80 vypadá úplně stejně jako MB třídy G, vy odpovíte, že mezi oběma vozy nevidíte žádnou evidentní podobu? Přesně takovou reakcí smetli zástupci BAIC ze stolu protest Mercedesu, který se cítí poškozen.
Zdroj: archiv
Přestože přední část vozu Changan X70A je jiná, museli byste být slepí, abyste nepoznali Land Rover Discovery 4. Číňané se dokonce chlubí jeho terénními vlastnostmi a nepokrytě přiznávají, že Disco 4 byl jejich hlavním vzorem. Kdo by to byl řekl…
Zdroj: archiv
Je zarážející, že i přes výsostné postavení značky Volkswagen na čínském trhu, která tamější doslova postavila na kola, se najde tolik výrobců, které VW bezostyšně kopírují. A to dokonce tak, že i logo zvolí dost podobné. Příkladem je Weikerui V7.
Zdroj: archiv
FAW Besturn X40 je taková čínská CX-5, a to doslova, protože značka FAW používá starou technologii Mazdy, se kterou je evidentně tak spokojená, že raději okopíruje i vzhled japonského bestseleru. Mazda je ale asi jediná, která z Číňanů má nějaké peníze.
Zdroj: archiv
Zdroj: archiv
Geely Beauty Leopard je zajímavým hybridem Hyundai Coupé zepředu a Toyoty Supra zezadu. Ve výsledku jde o děsivého kočkopsa, který má s krásnou do činění pouze jméno (volný překlad Beauty Leopard je krásný leopard).
Zdroj: archiv
RR Phantom patří k nejluxusnějším a nejexkluzivnějším automobilům na světě. Dovolit si ho mohou jen ti skutečně bohatí. Pro ostatní má náhradu Geely. Model GE vypadá dost podobně a také má na přední masce sošku. Čím víc chrom, tim víc origináál, panéé…
Zdroj: archiv
Okopírovat něco a dělat, že se to vůbec nestalo, je troufalost. Ovšem chlubit se něčím, co jste obšlehli a ještě dělat, že jde o vaši vizi, to už je vyšší liga. Tohle předvedli zástupci Hongqi, když ukázali studii, která vypadá jako koncept Maybach 6.
Zdroj: archiv
V případě Landwindu X7 Číňané opravdu přestřelili. Tento model byl poprvé představen v roce 2014, kdy vzbudil obrovské pozdvižení nejen u JLR, ale i dalších automobilek. Po téměř 5 letech dal čínský soud JLR za pravdu a X7 musí být stažena z trhu.
Zdroj: archiv
Před pár dny Daimler uzavřel dohodu s Geely ohledně vývoje a výroby elektro modelů Smart. Jenže oni se smarty, tedy spíše jejich nepovedené kopie, v Číně už dávno prodávají. Místní však model ForTwo náležitě vylepšili – Shuanghuan Auto Noble je 4místné.
Zdroj: archiv
Jakmile v Číně zjistili, že BMW X5 první generace je obrovský hit, museli mít něco podobného. Výsledek v podobě Shuanghuan SCEO není ani tak podobný BMW X5, jako spíše stejný a nezmění na tom nic ani přední část ve stylu Lexusu RX.
Zdroj: archiv
Terčem čínských plagiátorů se staly také korejské automobilky. Yogomo 330 vypadá jako v Evropě prodávaná Kia Picanto. Za 250 tisíc Kč? No neberte to…
Zdroj: archiv
Youxia Ranger X je čínský pokus, jak parazitovat na oblíbeností amerických vozů Tesla. Youxia, což je čínský výraz pro Knight Ridera, zrychlí z 0–100 km/h za 5,6 sekundy a na elektřinu ujede více jak 400 km.
Zdroj: archiv
V roce 2017 se na šanghajském autosalonu představil Zotyee SR9, který šokoval zejména v Zuffenhausenu. Jestliže dříve představený Zotyee T600 nápadně připomínal Tiguan, SR9 je Macan jako vyšitý. Německý výrobce se také obrátil na soud. A čeká…
Zdroj: archiv