Popis

Kolona vozů na obslužné komunikace letiště se zapnutými tempomaty

Zdroj: Radek Pecák

Zdeněk Hurák z ČVUT vysvětluje principy experimentu

Popis

Zdeněk Hurák z ČVUT vysvětluje principy experimentu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Auta se následně označila

Zdroj: Radek Pecák

Popis

a opatřila měřící technikou

Zdroj: Radek Pecák

Popis

K experimentu se použil i elektromobil

Zdroj: Radek Pecák

Popis

a auta nejrůznějších kategorií a cenových úrovní

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Pro případ krizové situace měl každý účastník určeno, na kterou stranu se bude vyhýbat

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Kolonu vždy vedl vůz bez tempomatu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

K dispozici byla dvoukilometrová pojezdová dráha na letišti v Hoškovicích

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Zkoušelo se, jak moc se projeví i malá změna rychlosti vedoucího vozu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Na konci komunikace se auta otočila do protisměru a jelo se znovu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Had třinácti vozidel se natáhl na stovky metrů

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Většina vozů využívá pro adaptivní tempomat radar

Zdroj: Audi

Popis

Je umístěn na přídi - v případě octavie pod logem Škoda

Zdroj: Škoda Auto

Popis

Subaru je ovšem výjimku. Používá dvě kamery

Zdroj: Subaru

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt