Premiéra se uskutečnila na výstavě Expo 58 v Bruselu.
Zdroj: archiv
Předchůdce GAZu - 13 Čajka. Model GAZ 12V Čajka měl být původně modernizována, ale nakonec bylo rozhodnuto v návrhu zcela nového vozu.
Zdroj: archiv
Jeho vzhled byl dílem Leva Jeremejeva.
Zdroj: archiv
Zdroj: archiv
Dvoubarevná kombinace nebyla úplně častá. Nejvíce vzniklo černých Čajek.
Zdroj: archiv
Interiér GAZu - 13 Čajka.
Zdroj: archiv
Čajka na tehdejší dobu nabízela překvapivě sofistikované prvky výbavy.
Zdroj: archiv
Podobně jako Tatra 603, Čajka nebyla pro "normání" lidi.
Zdroj: archiv
V kontextu dnešních automobilových kategorií šlo o jakousi vyšší střední třídu, protože skutečnou luxusní limuzínu v tehdejším Sovětském svazu reprezentoval ZIL (Závod Imeni Lichačeva).
Zdroj: archiv
GAZ – 13 Čajka byl oblíbeným vozem generálního tajemníka sovětských komunistů Nikity Chruščova.
Zdroj: archiv
Kabriolet se vyrobil v počtu několika málo kusů.
Zdroj: archiv
Nad Čajkou složily limuzíny značky ZIL.
Zdroj: archiv
Kombi verze se dnes prodávají za cenu okolo 3 milionů Kč!
Zdroj: archiv
Kombi vznikaly přestavbou, hotové limuzíny putovaly z Gorkého do lotyšské Jelgavy. Tam se upravovaly, původní střecha byla nahrazena dlouhou trojdílnou s pátými dveřmi.
Zdroj: archiv
Interiér modernizované verze.
Zdroj: archiv
Tak modernizovaná verze nabídla kabriolet, který se používal výhradně pro státní účely.
Zdroj: archiv
Evoluce byla předtavena v roce 1977 a vydržela až do roku 1988.
Zdroj: archiv