Popis

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Kariéra modelu Škoda 742 začala již v roce 1977

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Mnohé z těchto aut ale slouží dodnes

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

První verze měly vzadu mřížky pro přívod vzduchu

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Nejluxusnější verze dostaly dva páry světlometů

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Škodám 120 GLS se kvůli nerezové přídi přezdívalo "dřez na nádobí"

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Model se vyvážel i do zahraničí a na jeho antikorozní úpravu upozorňoval i tento prospekt

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Mezi dalšími vyzdvihovanými přednostmi byly třeba uzamykatelný kryt nádrže

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Toto je oficiální firemní snímek

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Vývozní verze dostávaly i speciální plastové nárazníky. Takto třeba vypadalo provedení pro Anglii

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Na zadním víku byl od roku 1979 tento plastový spojler

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Kupé Škoda Garde se začalo vyrábět v roce 1982

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

V září roku 1983 přišla zásadní modernizace

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Jak přední, tak i zadní světla dostala jiné tvary

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Zvětšil se také rozchod kol

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Vůz ale stále nebyl žádný rychlík

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

A interiér moc komfortu nenabízel

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Na retro snímku je zajímavé i dobové oblečení žen u auta

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Kupé Garde se změnilo na Rapid

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Motory mohly být propojeny i s pětistupňovými převodovkami

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Koncepci vše vzadu Škoda používala již od modelu 1000 MB

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

Tato písková barva bývala svého času hodně frekventovaná

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

V posledních letech výroby bylo možné mít i motor 1,3

Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt