Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Kariéra modelu Škoda 742 začala již v roce 1977
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Mnohé z těchto aut ale slouží dodnes
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
První verze měly vzadu mřížky pro přívod vzduchu
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Škodám 120 GLS se kvůli nerezové přídi přezdívalo "dřez na nádobí"
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Model se vyvážel i do zahraničí a na jeho antikorozní úpravu upozorňoval i tento prospekt
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Mezi dalšími vyzdvihovanými přednostmi byly třeba uzamykatelný kryt nádrže
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Toto je oficiální firemní snímek
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Vývozní verze dostávaly i speciální plastové nárazníky. Takto třeba vypadalo provedení pro Anglii
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Na zadním víku byl od roku 1979 tento plastový spojler
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Kupé Škoda Garde se začalo vyrábět v roce 1982
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
V září roku 1983 přišla zásadní modernizace
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Jak přední, tak i zadní světla dostala jiné tvary
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Zvětšil se také rozchod kol
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Vůz ale stále nebyl žádný rychlík
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
A interiér moc komfortu nenabízel
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Na retro snímku je zajímavé i dobové oblečení žen u auta
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Kupé Garde se změnilo na Rapid
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Motory mohly být propojeny i s pětistupňovými převodovkami
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Koncepci vše vzadu Škoda používala již od modelu 1000 MB
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
Tato písková barva bývala svého času hodně frekventovaná
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák
V posledních letech výroby bylo možné mít i motor 1,3
Zdroj: Škoda Auto a Radek Pecák