Popis

Tatra 603 před branou závodu Příbor

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Dva roky se v Příboru vyráběla Tatra 603

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Zde je před hlavní branou závodu

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Již dříve zde ovšem zaměstnanci připravovali motory pro tento vůz

Popis

Již dříve zde ovšem zaměstnanci připravovali motory pro tento vůz

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Montáž probíhala na speciálních linkách

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Závod byl schopen vyrobit až čtyři auta za den

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Práce na osmiválcích vyžadovaly zkušené a precizní pracovníky

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

V hale se karosérie pohybovaly po závěsných dopravnících

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Na produkci osobních aut se podílelo zhruba 600 zaměstnanců

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Záběr na halu zaplněné vozy v různých stádiích rozpracovanosti

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Poslední Tatra 603 byla dokončena v roce 1975

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Prakticky ihned se začalo s produkcí modelu 613

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Koncepce vozu zůstala zachována

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Závod v Příboru postupně získával stále více kompetencí i pro vývoj

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Drtivá většina vozů byla nadále lakována černě

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Našly se však i výjimky, jak ukazuje jeden z mála dochovaných barevných snímků z výroby

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Kolona "barevných" exemplářů

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Každoročně vznikaly stovky automobilů

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

V roce 1990 vznikly i speciální verze pro návštěvu papeže Jana Pavla II.

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Po pádu tradičních odbytišť se hledaly nové způsoby, jak zaujmout potenciální zákazníky. Jednou z nich byl i prototyp "kanceláře na kolech"

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Slavný designér Václav Král vytvořil vzhled možného následníka Tatry 613 - Prezident. Projel se v něm i Václav Havel

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Na tomto snímku ing. Kübel (sedí vzadu) vysvětluje Václavu Havlovi detaily

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Nakonec se projekt nerealizoval. Poslední kusy Tatry 700 se smontovaly už opět v Kopřivnici a v Příboru začala produkce užitkové Tatry Beta

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Také se stále (jako i v dřívějších letech) realizovaly speciální projekty. Například motory pro autokrosové speciály

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Lidí ze závodu Tatra Příbor spolupracovali i na vývoji superrychlého vozu Tatra Eccora

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Tatra Beta byl vůz využívající původně komponenty z modelu Škoda Favorit

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Později byl dárcem některých "orgánů" Hyundai

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Laminátové díly se montovaly na karosérii svařenou z ocelových profilů

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

Kromě spalovací verze byla k mání i elektrická

Zdroj: Archiv ing. Kübela

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt