Popis

Fiaty se v Polsku vyráběly již pět let před druhou světovou válkou

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Dva exempláře předválečných Fiatů polské výroby

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Podívat se na ně můžete v polském muzeu u Vratislavi

Zdroj: Radek Pecák

I tehdy se jednalo o spíše lidové vozy

Popis

I tehdy se jednalo o spíše lidové vozy

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Původní logo Fiat Polski

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Po válce se začal dělat model Warszawa

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Syrena byl automobil pro širší masy

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Novou éru znamenal Fiat 125 p z poloviny 60. let

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Tento model se pak dovážel i do České republiky

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Fiat 126 p se začal dělat od roku 1973

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Posledním záchvěvem socialistického polského autoprůmyslu byl Polonez

Zdroj: Radek Pecák

Popis

V Polsku se v masovém měřítku dělaly také užitkové vozy Nysa

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Tato verze trošku připomínala Mercedes

Zdroj: Archiv redakce

Popis

a také vozy Žuk

Zdroj: Archiv redakce

Popis

vyráběly se také motocykly Sokol

Zdroj: Radek Pecák

Popis

a Junak

Zdroj: Radek Pecák

Popis

včetně sajdkár

Zdroj: Radek Pecák

Popis

V této budově v areálu zámku Topacz je muzeum umístěno

Zdroj: Radek Pecák

Popis

K vidění je zde také řada kuriózních exponátů

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Na vlně nostalgie se letos nese předělaný Ford Mustang ve stylu historického vozu Warszawa

Zdroj: Radek Pecák

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt