Popis

Fiaty se v Polsku vyráběly již pět let před druhou světovou válkou

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Dva exempláře předválečných Fiatů polské výroby

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Podívat se na ně můžete v polském muzeu u Vratislavi

Zdroj: Radek Pecák

Popis

I tehdy se jednalo o spíše lidové vozy

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Původní logo Fiat Polski

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Po válce se začal dělat model Warszawa

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Syrena byl automobil pro širší masy

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Novou éru znamenal Fiat 125 p z poloviny 60. let

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Tento model se pak dovážel i do České republiky

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Fiat 126 p se začal dělat od roku 1973

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Posledním záchvěvem socialistického polského autoprůmyslu byl Polonez

Zdroj: Radek Pecák

Popis

V Polsku se v masovém měřítku dělaly také užitkové vozy Nysa

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Tato verze trošku připomínala Mercedes

Zdroj: Archiv redakce

Popis

a také vozy Žuk

Zdroj: Archiv redakce

Popis

vyráběly se také motocykly Sokol

Zdroj: Radek Pecák

Popis

a Junak

Zdroj: Radek Pecák

Popis

včetně sajdkár

Zdroj: Radek Pecák

Popis

V této budově v areálu zámku Topacz je muzeum umístěno

Zdroj: Radek Pecák

Popis

K vidění je zde také řada kuriózních exponátů

Zdroj: Radek Pecák

Na vlně nostalgie se letos nese předělaný Ford Mustang ve stylu historického vozu Warszawa

Popis

Na vlně nostalgie se letos nese předělaný Ford Mustang ve stylu historického vozu Warszawa

Zdroj: Radek Pecák

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt