Fiaty se v Polsku vyráběly již pět let před druhou světovou válkou
Zdroj: Radek Pecák
Dva exempláře předválečných Fiatů polské výroby
Zdroj: Radek Pecák
Podívat se na ně můžete v polském muzeu u Vratislavi
Zdroj: Radek Pecák
I tehdy se jednalo o spíše lidové vozy
Zdroj: Radek Pecák
Původní logo Fiat Polski
Zdroj: Radek Pecák
Po válce se začal dělat model Warszawa
Zdroj: Radek Pecák
Syrena byl automobil pro širší masy
Zdroj: Radek Pecák
Zdroj: Radek Pecák
Tento model se pak dovážel i do České republiky
Zdroj: Radek Pecák
Fiat 126 p se začal dělat od roku 1973
Zdroj: Radek Pecák
Posledním záchvěvem socialistického polského autoprůmyslu byl Polonez
Zdroj: Radek Pecák
V Polsku se v masovém měřítku dělaly také užitkové vozy Nysa
Zdroj: Radek Pecák
Tato verze trošku připomínala Mercedes
Zdroj: Archiv redakce
a také vozy Žuk
Zdroj: Archiv redakce
vyráběly se také motocykly Sokol
Zdroj: Radek Pecák
a Junak
Zdroj: Radek Pecák
včetně sajdkár
Zdroj: Radek Pecák
V této budově v areálu zámku Topacz je muzeum umístěno
Zdroj: Radek Pecák
K vidění je zde také řada kuriózních exponátů
Zdroj: Radek Pecák
Na vlně nostalgie se letos nese předělaný Ford Mustang ve stylu historického vozu Warszawa
Zdroj: Radek Pecák