Z této fotky je dost patrné, kdo vyrábí auta do extrémích podmínek. Američané to nejsou.
Zdroj: Jiří Švamberk
Ne že by na Kavkaze byla o zadokolky nouze, ovšem v zimních měsících většina nejezdí.
Zdroj: Jiří Švamberk
Když napadne, a že tady když sněží, tak to stojí opravdu za to, přijdou ke slovu buldozery. V Mestii můžete narazit i na armádní stroje, protože ty „běžné“ nápor sněhu prostě nezavdají.
Zdroj: Jiří Švamberk
Tenhle člověk přišel o zadní nárazník o den dříve, když s rodinou jel údolím do Mestie.
Zdroj: Jiří Švamberk
Mitsubishi Delica je zde naprostý poklad a nejčastější automobil na Velkém Kavkaze.
Zdroj: Jiří Švamberk
Dole v údolí jezdí hodně starých BMW, nahoře jde spíše o vzácnost, která stejně v zimě stojí zaparkovaná před domem.
Zdroj: Jiří Švamberk
Gruzínské policejní složky jsou skvěle vybavené. Zatímco ve městech hlídkují Octavie Mk. III a Interceptory, nahoře jezdí nejnovější Rangery a Hiluxy.
Zdroj: Jiří Švamberk
Tohle je auto, co jezdí do střediska vždy jako první. Auto vlekařů také dost často zasahuje ve chvíli, kdy někdo zablokuje jednou příjezdovou cestu, což se stává poměrně často.
Zdroj: Jiří Švamberk
Na gruzínské straně Velkého Kavkazu jezdí také Land Cruisery řady 70, samozřejmě se zážehovým motorem.
Zdroj: Jiří Švamberk
Když nebudeme počítat vozy značky Mitsubishi, je nejčastěji k vidění Subaru.
Zdroj: Jiří Švamberk
Tyhle malé dodávky jsou jednoznačně nejrychlejšími vozy na Kavkazu. Suzuki Carry s motorem o objemu 657 cm3 a pohonem všech kol jsou mezi místními hodně oblíbené.
Zdroj: Jiří Švamberk
Že máte čtyřkolku, ještě vůbec nic neznamená. Sněhové řetězy tu používají téměř všichni turisté a dělají dobře.
Zdroj: Jiří Švamberk
BMW X5 je tak trochu vzácnost, zejména když jde o motorizaci 35d.
Zdroj: Jiří Švamberk
Toyota Prius je v Gruzii poměrně oblíbeným autem. Rozhodně ho na silnici potkáte častěji, než u nás. Kavkaz ale není jejich přirozeným revírem…
Zdroj: Jiří Švamberk
„Lego“ jednoznačně vítězí u všech, kteří se neživí transportem turistů.
Zdroj: Jiří Švamberk
Tohle je místní autobus svážející turisty z letiště v Kutaisi.
Zdroj: Jiří Švamberk
Delica pojme až 8 lidí. Úplně bez problémů.
Zdroj: Jiří Švamberk
Na Kavkaze dost často narazíte na nákladní vozy čínské výroby. Tohle je Howo.
Zdroj: Jiří Švamberk
Když nemáš plošinu, tak si ji prostě vyrobíš.
Zdroj: Jiří Švamberk
Ruské stroje? Ale kdeže, gruzínský Velký Kavkaz je po automobilové stránce malé Japonsko.
Zdroj: Jiří Švamberk
Policejní LC řady 70.
Zdroj: Jiří Švamberk
Hodně často jsou k vidění také sportovní deriváty modelů Subaru, a to včetně STI.
Zdroj: Jiří Švamberk
Čím větší minivan, tím větší byznys- samozřejmě jedině s pohonem 4x4. Tohle je Nissan Elgrand první generace s 3,3litrovým V6.
Zdroj: Jiří Švamberk
Kdo by čekal, že zde bude často k vidění Buchanka, ten by se šeredně mýlil. Zdejší turisté žádají komfort, nikoliv pravěk. To ale neznamená, že by se tu a tam neobjevila.
Zdroj: Jiří Švamberk
Takovýto Land Cruiser se zde příliš často nevyskytuje. V drtivé většině jde o bohaté obyvatele hlavního města Tbilisi.
Zdroj: Jiří Švamberk
Delica v luxusní verzi Chamonix.
Zdroj: Jiří Švamberk
Haval H9 je luxusním modelem, který v Evropě rovněž neznáme. A upřímně doufáme, že ani nepoznáme. Na první pohled nevypadá zle, ale interiér je horší, než měla Škoda 120, nemluvě o zpracování. Ovšem jak se říká“ Jednooký mezi slepými králem…“
Zdroj: Jiří Švamberk
Mitsubishi Mirage u nás známe jako Colt. Tady velká vzácnost.
Zdroj: Jiří Švamberk
Zdroj: Jiří Švamberk
Když nabouráte, nic se neděje, opravit se dá vše. Takhle opravil následky nehody náš řidič Tomas.
Zdroj: Jiří Švamberk
Všichni Gruzínci, kteří se zabývají transportem turistů, jsou zároveň mistři v tetrisu.
Zdroj: Jiří Švamberk
Delica je jednoduše boží auto. Škoda, že u nás v Evropě jde o téměř nesehnatelné auto. A když se vám povede nějaký kousek najít, majitel ho rozhodně levně nedá. Jedno z nejlepších aut, se kterým jsem se kdy setkal.
Zdroj: Jiří Švamberk
Tohle je hlavní a jediná silnice do Mestie. V podstatě neustále se na ni pracuje a bez čtyřkolky se po ni jezdí jen velmi obtížně. Ještě si myslíte, že naše silnice stojí za starou bačkoru?
Zdroj: Jiří Švamberk
Přední nárazník je díl, o který dříve či později na Kavkaze stejně přijdete.
Zdroj: Jiří Švamberk
Jedna vzpomínková do alba…
Zdroj: Jiří Švamberk
Že jeden vypadl? Nevadí, ještě jsou tam čtyři.
Zdroj: Jiří Švamberk
Stejně jako policie, také záchranka využívá Land Cruiserů řady 70.
Zdroj: Jiří Švamberk
Další z malých 4x4 divochů je Mitsubishi Minicab DeLuxe. Přál bych vám slyšet ten malý dvouválec, kdy ho řidič probudí po noci, kdy teploty padaly k -20 °C.
Zdroj: Jiří Švamberk
Na Kavkaze s Mercedesem a letními pneumatikami? V tom případě je označení Boss rozhodně na místě.
Zdroj: Jiří Švamberk
Malý Kamaz je spíše na údržbu města. Silnice v době silněho sněžení uklízí vozidla super těžké váhy.
Zdroj: Jiří Švamberk