Popis

Expozice věnovaná Velorexům a bratrům Stránským v České Třebové

Zdroj: Radek Pecák

Popis

První prototy motorové tříkolky zvaný "Ryba"

Zdroj: Archiv redakce

Poválečný prototyt OS-KAR

Popis

Poválečný prototyt OS-KAR

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Byl poháněn "stabilním" motorem

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Mojmír Stránský za volantem

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Tříkolky před závodem v Parníku

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Velorex Oskar 54 z roku 1955

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Má typické větrací otvory

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Velorex 16/250 z roku 1959

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Toto je typ 16/175

Zdroj: Radek Pecák

Popis

A toto již 16/350 z roku 1969. Těch se vyrobilo bezmála 10 tisíc kousků.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Dobové záběry ukazují velký podíl ruční práce

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Koženková karosérie měla výhody i nevýhody

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Ročně se dělalo i přes tisíc kusů

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Posledním typem byl čtyřkolový "435"

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Mojmír Stránský se snažil prosadit laminátové vozidlo

Zdroj: Radek Pecák

Popis

I s koly vlastní konstrukce

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Zde jsou oba bratři

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Toto je snímek z pohřbu Františka z roku 1954

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Dnes jsou často Velorexy zrenovovány do naprosto bezvadného stavu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Včetně motorového prostoru

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Tento Velorex 1960 měl nahradit tříkolku již v šedesátých letech

Zdroj: Radek Pecák

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt