Popis

V České republice se prodává řada zvláštních ruských strojů do terénu.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

„Buchanka" vypadá stejně již od konce padesátých let, kdy se začala vyrábět. Nyní ale může mít třeba i „litá" kola.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Kromě verze „bus" se nabízí i kombi nebo také valník či skříňová verze.

Zdroj: Radek Pecák

Vnitřní výbava je prostinká. Například jediným palubním přístrojem je rychloměr. Ovšem vyhřívané sedačky být můžou… Verze bus je v nabídce od 353 900 Kč bez DPH.

Popis

Vnitřní výbava je prostinká. Například jediným palubním přístrojem je rychloměr. Ovšem vyhřívané sedačky být můžou… Verze bus je v nabídce od 353 900 Kč bez DPH.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

UAZ Hunter je vozidlo, s nímž se mnozí setkali již během své základní vojenské služby.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Ani v něm nejsou žádné airbagy.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Vůz pohání zážehový čtyřválec s objemem 2,7 litru s výkonem 99 kW. Koupit je ho možné za 355 000 Kč bez DPH.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Nejmoderenějším modelem v nabídce značky UAZ je SUV Patriot.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Interiér už vypadá poměrně moderně a je v něm mnoho komfortních prvků, včetně třeba vyhřívání čelního skla, sedaček i volantu.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Ve vyšších verzích je i připojování pohonu všech kol (standardně jsou poháněna pouze zadní) pomocí elektronického ovladače.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Vzadu je dost místa i pro majitele těch největších a nejmohutnějších postav.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Auto projede prakticky každým terénem. I ono má totiž vpředu i vzadu tuhé nápravy a žebřinový rám. Cena osobní verze začíná na částce necelých 386 000 Kč bez DPH.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Z Patriotu je odvozena i řada užitkových verzí. Například valníky či pick-up.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Největší pozornost na předváděcí akci firmy poutal terénní přepravník Petrovič.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Má pohon 6x6 a může na všechny běžné silnice s výjimkou dálnice. Také umí plavat. V pětimístné variantě je ho možné řídit s klasickým řidičákem na „osobáky".

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Pracoviště řidiče připomíná spíše vojenský stroj.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Celkem se dovnitř vejde až 9 lidí. Cena stroje, který pohání diieselový motor s výkonem 2,3 litru, je 2 550 000 Kč bez DPH.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

17 Komu stačí něco menšího, může mít třeba Ladu Nivu double cab pick-up za 275 000 Kč bez DPH.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

I nadále je v nabídce tradiční třídveřová Lada Niva s motorem 1,7 s výkonem 61 kW za cenu 247 999 Kč bez DPH.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Nebo prodloužená pětidveřová s kufrem o objemu 420 litrů, která stojí 256 599 Kč.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Dováží se i Chevrolet Niva, který má podstatně modernější kabinu. Po namontování doplňků může vypadat fakt dobře. Cena základní verze je 330 000 Kč bez DPH.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Nejmodernější nabízenou Ladou je XRAY. Cenovku má nastavenu na 308 000 Kč bez DPH.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

V Radíkovicích dokázali homologovat pro evropské poměry i užitkové vozy GAZ: Třeba tento Sobol, který si lze bez DPH koupit za 490 000 Kč.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Nebo klasickou dodávku Gazelle Next. Je to pořádný kus auta, na délku měří 623 centimetrů. V ceníku je uvedena částka od 570 000 Kč bez DPH.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Řadu prvků, které vylepšují schopnosti Nivy v terénu mají exempláře od továrního úpravce Bronto. Auta mají zvětšenou světlou výšku, větší kola, vyztužené nápravy či samouzamykatelné uzávěrky diferenciálů. Cena začíná na 330 000 Kč bez DPH.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Ještě mnohem extrémnější je Niva Extreme Cross se světlou výškou 470 milimetrů. Za 857 000 Kč bez DPH získáte skutečně pozoruhodný dopravní prostředek.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Vůz přitom pohání motor z běžné Nivy.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Prezentaci vozů Kamaz předcházelo vystoupení tanečnic.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

V nabídce je nyní i takovýto přepravník zvaný „babosed". Kamazy jsou v současnosti plně konkurenceschopné vozy. Motory se vyrábí ve společném podniku s americkým Cumminsem a převodovky zase s německou firmou ZF.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt