Cizeta V16T má šestnáctiválcový motor, který tvoří dvě pohonné jednotky V8 z Lamborghini Urraco.
Zdroj: Cizeta
Cadillac v roce 1938 model V6 modernizoval. Snižil objem na 7,1 litru a zvýšil výkon o 15 kW.
Zdroj: Cadillac
Závodní Miller závodil v indianapolis, ale motor V16 nebyl spolehivý. Po dvou letech ho nahradil čtyřválec.
Zdroj: Miller
Cadillac byl první, který V16 uvedl do segmentu osobních vozů. Trefil se ae přesně do hoposářské krize, která pohřbila jediného konkurenta - automobilku Mormon.
Zdroj: Cadillac
Maserati Tipo V4 byl první automobil na světě s motorem V16. Tvořily ho dva řadové osmiválce Alfa Romeo 26B.
Zdroj: Maserati
Koncept Cadillac Sixteen z roku 2003 mě být poctou předválečným V16. Motor byl 2x 6,8 V8 s vypínáním válců.
Zdroj: Cadillac
První závodní monopost Alfa Romeo V16 měl motor za zády řidiče. Zůstalo pouze u konceptu.
Zdroj: Alfa Romeo
Auto Union jako jediný dokázal V16 "zkrotit" tak, aby byl vzávodech konkurence schopný. Šestnáctiválcové závodní stroje Auto Union před WW II tvrdě soupeřily s vozy Mercedes-Benz.
Zdroj: Audi
Rolls-Royce už ve 30. letech 20. století koketoval s myšlenkou na V16, ale nakonec dostal přednost motor V12. Šestnáctiválec se u RR objevil také v 21. stoetí, ale pouze kako koncept - naposledy v modelu Rolls-Royce Phantom Coupé z roku 2011.
Zdroj: Rolls-Royce
Poslední závodní V16 používal britský tým BRM. Úspechů moc neposbíral.
Zdroj: BRM
Bugatti Chiron je momentálně jediným zástupcem sériově výráběných V16 motorů.
Zdroj: Bugatti
Navzdory velkým problémům a obrovským finančním výdajům nakonec koncern Volkswagen ambiciózní plán nejrychlejšího auta planety se šestnáctiválcovým motorem do sériové podoby dotáhl.
Zdroj: Bugatti
Myšlenku automobilu V16 znovu oprášilo BMW v roce 1987. Přestože vše nasvědčovalo tomu, že by výroba nemusela být finančně úplná sebevražda, nakonec byl projekt ukončen. BMW ale na motoru V16 nadále procovalo.
Zdroj: BMW
Automobilku Marmon stál vývoj motoru V16 existenci.
Zdroj: Marmon
Devel Sixteen doposud neprokázal, zda nepůjde o výkřik do tmy, který si budou pamatovat pouze největší fanoušci.
Zdroj: Devel
Závodní Alfa Romeo s motorem V16 soutěžila v letech 1938-1939, ale ani ona vaříny nezískala.
Zdroj: Alfa Romeo
Koncept Rolls-Royce 100EX z roku 2004 byl reakcí na Cadillac Sixteen.
Zdroj: Rolls-Royce