Galerie: Nabíjení elektromobilů

Nabíjení elektromobilů. BMW i3 lze nabíjet jak střídavým, tak stejnosměrným proudem. Ovšem stejnosměrným pouze 50kW nabíječkou. 42,2kWh akumulátoru trvá nabití nejslabší jednofázovou nabíječkou 19,5 hodiny, nejrychlejší 50kW se stejnosměrným proudem to zvládne za 40 min (z 80 %) BMW i3 lze nabíjet také z 230V zásuvky, ovšem doba nabíjení je extrémně dlouhá. Nabíjení přes celou noc akumulátor nabije jen v řádech několika málo kilometrů. Nejsilnější třífázová nabíječka se střídavým proudem prodlouží dojezd každou hodnu o 59 km. BMW i3 Drtivá většina majitelů BMW i3 si nechává montovat domácí nabíjecí stanice Wallbox Pro, schopné nabíjet výkonem až 7,4 kW. Vysokonapěťový akumulátor BMW i3 se na 80 % své kapacity nabije během pouhých tří hodin. Ioniq má 28 kWh akumulátor, který lze nabíjet jen z jednofázové nabíječky se střídavým proudem nebo 50 a 100kW nabíječkou se stejnosměrným proudem. Nabití střídavým proudem trvá téměř 15 hod (až 2,4 kW), silnější stanice (až 7,7 kW) potřebuje 5 hod. Stejnosměrné nabíječky to umí v řádech několika desítek minut. 50kW za půl hodiny, 100kW už za 20 minut. Hyundai Kona se silnějším 64kWh akumulátorem zůstane na nejslabší z možných stanic se střídavým proudem (až 2,4 kW) stát do úplného nabití skoro 33 hodin, u nejsilnější 10,5hodiny. U střídavých stanic (opět pouze 50 nebo 100 kW) 60, respektive 45 minut. Jaguar I-Pace má po modelech Tesla nejsilnější akumulátor, konkrétně 90kWh. Stejně jako u Hyundai, také tento elektromobil lze dobíjet pouze v jednofázových nabíječkách se střídavým proudem. Nejslabší potřebuje až 44 hodin! Ani nejsilnější není žádný šlágr a potřebuje 13,5 hod. Stejnosměrný proud zkracuje nabíjení na 1,5 hodiny (50 kW), respektive 45 min (100 kW). Nissan Leaf je nejprodávanějším elektromobilem na světě. 40kWh akumulátor nabijete jednofázovým střídavým proudem nebo stejnosměrným z 50kW stanice. Nissan Leaf Elektrický Renault Kangoo má 33kWh akumulátor, který lze nabíjet pouze střídavým proudem. V závislosti na nabíjecí stanici potřebuje k úplnému nabití 16 hodin (jednofázová AC, až 2,4 kW), 10 hodin (jednofázová AC, až 3,7 kW) a 5 hodin (jednofázová AC, až 7,7 kW). Renault Zoe nelze nabít stejnosměrným proudem, zato umí jednofázový i třífázový střídavý proud. Nejvýkonnější nabíječka potřebuje 2,25 hodiny (3fázová, až 22 kW), která každou hodinu nabije cca 110 km. Nejpomalejší (jednofázová AC, až 2,4 kW) potřebuje až 21 hodin. Tesla je jednoznačně přeborníkem v nabíjení. Kromě stejnosměrných 50 a 100kW stanic lze její modely nabíjet všem typy nabíjecích stanic. Nejslabší stanice (jednofázová AC, až 2,4 kW) je však doslova k ničemu, neboť potřebuje až 2 dny! Ani ty další nejsou o moc lepší. Přes 30 hodin nabíjí jednofázová AC, až 3,7 kW, 15 hodin jednofázová AC, až 7,7 kW. Třífázové nabíječky umí 10,5 hodny (až 11 kW) a 7 hodin (až 22 kW). Tesla Model X