Popis

Statistika nedopadla pro Opel Astra právě lichotivě. Na prvním místě v poruchovosti daného prvku se německý hatchback umístil hned třikrát.

Zdroj: Opel

Popis

10. Elektrické stahování oken. Klasická klička na stahování oken byla sice otravná, ale zase velmi spolehlivá. Elektromotorek, či jeho ovládání, jsou na tom hůř a rozbijí se ve 2,2 % případů. Za Renaultem Mégane skončila dvojice Renault Scénic a Audi A5.

Zdroj: Renault

Popis

9. EGR ventil. Zařízení pro snížení emisí, které přepouští část spalin zpět do sání. 2,9 % z nahlášených závad se týkalo právě tohoto systému, jehož oprava se prodraží. Nejproblematičtější je Land Rover Discovery, následuje Opel Astra a VW Transporter.

Zdroj: Land Rover

Popis

8 – 7. Kondenzátor klimatizace. Rozbitá klimatizace v parném počasí zamrzí a 3,1 % nahlášených závad bylo právě o klimatizaci. Nejvíce poruch se objevilo u Volkswagenu Golf, dále u Opelu Zafira a u Audi A4.

Zdroj: Volkswagen

Popis

8 – 7. Těsnění pod hlavou. Druhá závada na sdíleném sedmém a osmém místě je o dost závažnější. 3,1 % závad se točí kolem těsnění pod hlavou, což znamená tučný účet za servis. Dominuje Opel Corsa, dále Citroën C3 a Peugeot 207.

Zdroj: Opel

Popis

6. Alternátor. V systému dobíjení je alternátor zásadním prvkem. Jeho závada se objevila v 4,3 % případů a pozitivní je, že výměna nezahrnuje demontáž půlky auta. Nejvíce problematický je Opel Astra, následují Land Rover Discovery a Ford Focus.

Zdroj: Opel

Popis

5 – 4. Brzdový systém. Na brzdy musí být spoleh, nicméně problémy s nimi hlásilo 4,7 % zákazníků Warranty Wise. Nejčastěji se vadné brzdy objevily u Volkswagenu Passat, dále u Land Roveru Discovery a u BMW řady 3.

Zdroj: Volkswagen

Popis

5 – 4. Turbodmychadlo. Turbo znatelně zvýší účinnost našeho motoru, ale jedná se o další zdroj možných poruch. 4,7 % těch hlášených se týkalo právě turba. Nejčastěji to byl Ford Focus, dále Volkswagen Golf a BMW řady 3.

Zdroj: Ford

Popis

3. Spojka. Hned v 7,8 % závad byla hlavním aktérem spojka, potažmo její nefunkčnost. "Prvenství" si připsal Opel Astra, následovaný Fordem Focus a Volkswagenem Golf.

Zdroj: Opel

2. Elektroinstalace- Stále komplikovanější a rozvětvenější elektrické systémy v autech mohou být noční můrou mechaniků i vlastníků. V 8,2 % případů se pokazila právě elektroinstalace. Nejčastěji u BMW řady 3, dále u Opelu Corsa a Audi A3.

Popis

2. Elektroinstalace- Stále komplikovanější a rozvětvenější elektrické systémy v autech mohou být noční můrou mechaniků i vlastníků. V 8,2 % případů se pokazila právě elektroinstalace. Nejčastěji u BMW řady 3, dále u Opelu Corsa a Audi A3.

Zdroj: BMW

Popis

1. Převodovka. Ačkoliv se zde jedná hlavně o dvouspojkové automaty, převodovky jsou s 8,4% podílem vůbec nejčastěji hlášenou závadou u ojetých aut. Nejčastěji (a již potřetí) má problém Opel Astra, dále Volkswagen Golf a BMW řady 3.

Zdroj: Opel

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt