Popis

Zdroj: Ferrari

Popis

10. Ferrari 250 GT SWB California Spider z roku 1961. Tento zbídačený roadster byl společně s dalšími exponáty nalezen v roce 2015 v opuštěné stodole ve Francii. Za nerestaurované auto dal zájemce v aukci 18,5 milionu dolarů (asi 422 milionů korun).

Zdroj: Artcurial

9. Alfa Romeo 8C 2900 B Lungo Spider z roku 1939. Úžasný předválečný sporťák s hromadou elegance se prodal teprve loni za 19,8 milionu dolarů (asi 452 milionu korun). A ještě předtím stihl vyhrát automobilovou soutěž krásy v Pebble Beach.

Popis

9. Alfa Romeo 8C 2900 B Lungo Spider z roku 1939. Úžasný předválečný sporťák s hromadou elegance se prodal teprve loni za 19,8 milionu dolarů (asi 452 milionu korun). A ještě předtím stihl vyhrát automobilovou soutěž krásy v Pebble Beach.

Zdroj: Darin Schnabel/RM Sotheby's

Popis

8. Jaguar D-Type z roku 1955. Kromě designu tento Angličan zaujme i vítězstvím na Le Mans v roce 1956. Rodokmen má tedy perfektní. Na rovinkách dosahoval rychlosti až 250 km/h a nový majitel za něj dal 21,8 milionu dolarů (asi 497 milionů korun).

Zdroj: Patrick Ernzen/RM Sotheby's

Popis

7. Ferrari 275 GTB/C Speciale z roku 1964. Raritní Ferrari patří do série pouhých třech kusů závoďáku, který se bohužel na okruh nikdy nepodíval. Bylo prvním Ferrari s nezávislým zavěšením zadních kol. Cena: 26,4 milionu dolarů (asi 602 milionů korun).

Zdroj: Darin Schnabel/RM Sotheby's

Popis

6. Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider z roku 1967. Nádherný Spider ze série deseti kusů edice severoamerického závodního týmu NART si až do prodeje držel jediného majitele. Rodinné „zlato“ bylo nakonec prodáno za 27,5 milionu dolarů (asi 627 milionů korun).

Zdroj: Darin Schnabel/RM Sotheby's

Popis

5. Ferrari 290 MM z roku 1956. Závodní speciál pro slavný podnik Mille Miglia má opravdu obdivuhodnou sportovní historii a jeho dvanáctiválec je mistrovským dílem. V roce 2015 byl prodán za 28,1 milionu dolarů (asi 640 milionů korun).

Zdroj: Tim Scott/RM Sotheby's

Popis

4. Mercedes-Benz W196 z roku 1954. Za rodokmen plný úspěchů se platí tučně. Formule od Mercedesu si odnášela vítězství v polovině 50. let a je jediným exemplářem v soukromých rukou. Prodáno za 29,7 milionu dolarů (asi 676 milionů korun).

Zdroj: Bonhams

Popis

3. Ferrari 335 S z roku 1957. Protagonista tragického konce závodů Mille Miglia a rarita ze série pouhých čtyř kusů. Božsky vypadající závoďák se uměl rozjet až na 306 km/h. Odklepnuto za 35,7 milionu dolarů (asi 814 milionů korun).

Zdroj: supercars.net

Popis

2. Ferrari 250 GTO z roku 1962. Tato homologační ikona patří k dlouhodobě nejvíce ceněným vozům. Je vzácné s pouhými 39 kusy, nádherné a dodnes má skoro mýtickou auru. V jednom soukromém prodeji padlo za 38,1 milionu dolarů (asi 870 milionů korun).

Zdroj: Bonhams

Popis

1. Ferrari 250 GTO z roku 1963. Další exemplář si v roce 2013 koupil neznámý šťastlivec od sběratele Paula Pappalarda. Prozatím má jít o vůbec nejdražší auto na světě. Pánové se prý totiž dohodli na ceně 52 milionů dolarů, tedy skoro 1,2 miliardy korun.

Zdroj: Ferrari

Popis

Habrovany na Vyškovsku ovládl sraz historických vozidel vyrobených do roku 1965

Zdroj: Jan Charvát