Zdroj: Mercedes-Benz
Nejlepší mini auto: V popředí mezi nejmenšími vozy se umístil Opel Adam, u kterého se vážné nedostatky objeví jen ve 3,8 % případů. Průměrný nájezd: 29 000 kilometrů.
Zdroj: Opel
Druhé nejlepší mini auto: Vcelku těsně se na druhém místě mezi nejmenšími vozy objevuje Smart Fortwo, mající vážné závady jen ve 4,2 % kontrol. Průměrný nájezd: 25 000 kilometrů.
Zdroj: Smart
Třetí nejlepší mini auto: Seat Mii má vážné závady jen ve 4,8 % případů, ale často se vyskytují potíže s výfukovým systémem a s osvětlením. Průměrný nájezd 34 000 kilometrů.
Zdroj: Seat
Třetí nejhorší mini auto: Poslední kusy Chevroletu Spark prodané v Evropě často na technické kontrole pohoří. Problémy má 7,9 % vozů, mnohdy jsou na vině tlumiče, brzdy a přední světla. Průměrný nájezd: 29 000 kilometrů.
Zdroj: Chevrolet
Druhé nejhorší mini auto: Dobře si nevede ani Ford Ka, který neprošel kontrolou v 10,1 % případů. Nejvíce problémů dělá výfuk, brzdy a zavěšení. Průměrný nájezd: 33 000 kilometrů.
Zdroj: Ford
Nejhorší mini auto: Na posledním místě segmentu A se objevuje stylový Fiat 500. Kontrolou neprojde v 11,2 % případů a nejčastěji je problém v osvětlení a zavěšení. Průměrný nájezd: 27 000 kilometrů.
Zdroj: Fiat
Nejlepší malé auto: Třídu segmentu B vede v otázce spolehlivosti Mazda 2. Při první technické má problém jen 2,7 % vozidel. Průměrný nájezd: 28 000 kilometrů.
Zdroj: Mazda
Druhé nejlepší malé auto: Výraznější problém nemá ani Audi A1, která odjíždí z kontroly s neúspěchem jen ve 3 % případů. Průměrný nájezd: 35 000 kilometrů.
Zdroj: Audi
Třetí nejlepší malé auto: U Toyoty Yaris mírně zlobí osvětlení a výfukový systém, ale ani tak se nejedná o nic vážného. Výrazný nedostatek má jen 3,6 % vozidel. Průměrný nájezd: 32 000 kilometrů.
Zdroj: Toyota
Třetí nejhorší malé auto: Seat Ibiza má na první technické problém v 6,6 % případů. Nejčastěji se projeví úniky oleje a problémy se světly. Průměrný nájezd: 39 000 kilometrů.
Zdroj: Seat
Druhé nejhorší malé auto: Jako problematický se jeví i Hyundai i20, u kterého se nalezne vážná závada v 8,7 % kontrol. Nejčastěji jsou problematické tlumiče. Průměrný nájezd: 33 000 kilometrů.
Zdroj: Hyundai
Nejhorší malé auto: I v segmentu B je na úplně posledním místě Fiat, konkrétně model Punto. Ten neprojde technickou ve 12,3 % případů, nejčastěji potom kvůli brzdám, výfuku či tlumičům. Průměrný nájezd: 33 000 kilometrů.
Zdroj: Fiat
Nejlepší kompaktní auto: Mercedesy, které si vedly v rámci statistiky celkově dobře, vedou i ve třídě kompaktů. Mercedes-Benz třídy A trpí na vážné závady jen ve 3,3 % případů. Průměrný nájezd: 40 000 kilometrů.
Zdroj: Mercedes-Benz
Druhé nejlepší kompaktní auto: Špatně si nevedl ani stylový Volkswagen Beetle, mající potíže na technické jen ve 4 % případů, nejčastěji však s brzdami. Průměrný nájezd 33 000 kilometrů.
Zdroj: Volkswagen
Třetí nejlepší kompaktní auto: Jen o malý kousek za Beetlem je další koncernový model, a sice Audi A3. U něj se najde problém jen u 4,1 % vozidel. Průměrný nájezd 49 000 kilometrů.
Zdroj: Audi
Třetí nejhorší kompaktní auto: Třetí nejhorší, přesto však stále relativně spolehlivá, skončila tuzemská Škoda Rapid. Problém je u 4,8 % vozů a často se Rapid potýká s úniky oleje. Průměrný nájezd: 34 000 kilometrů.
Zdroj: Škoda
Druhé nejhorší kompaktní auto: O větší skok horší je až Kia Cee’d, druhá od konce se 7,1 % vážných závad. Často se vyskytuje problém s osvětlením. Průměrný nájezd 42 000 kilometrů.
Zdroj: Kia
Nejhorší kompaktní auto: Nejhorší výsledek si v segmentu C připsala rumunská Dacia Logan, mající zásadní problémy ve 12,2 % kontrol. Nejčastěji jsou slabými body systém zapalování, startér a palivová pumpa. Průměrný nájezd: 50 000 kilometrů.
Zdroj: Dacia
Nejlepší vůz střední třídy: Nejlépe si mezi středně velkými vozy Vedlo Volvo V40, neúspěšně odjíždějící z první technické jen ve 3 % případů. Průměrný nájezd: 50 000 kilometrů.
Zdroj: Volvo
Druhý nejlepší vůz střední třídy: O moc horší není ani Mercedes-Benz třídy C. Jeho problémovost je na úrovni 3,4 % a potíže dělá nejčastěji výfuk. Průměrný nájezd: 55 000 kilometrů.
Zdroj: Mercedes-Benz
Třetí nejlepší vůz střední třídy: Na třetím místě skončilo Audi A6 se 3,5 % a to i přes vysoký průměrný nájezd 79 000 kilometrů.
Zdroj: Audi
Třetí nejhorší vůz střední třídy: Zejména na problémy se šasi a podvozkem dojelo BMW řady 5, které se umístilo se 7,7 % třetí od konce. Průměrný nájezd: 72 000 kilometrů.
Zdroj: BMW
Druhý nejhorší vůz střední třídy: Úplně stejně se 7,7 % je na tom i Volkswagen CC, často dojíždějící na brzdový systém. Průměrný nájezd 63 000 kilometrů.
Zdroj: Volkswagen
Nejhorší vůz střední třídy: A nejhůř ze všech skončil v daném segmentu Ford Mondeo, který neprojde technickou v 8,3 % případů. Nejčastěji jsou problematické brzdy a zavěšení. Průměrný nájezd 74 000 kilometrů.
Zdroj: Ford
Nejlepší SUV: I mezi SUV se opět špičkově umístil Mercedes-Benz, konkrétně GLK. Vážný problém má jen ve 2,6 % případů. Průměrný nájezd: 52 000 kilometrů.
Zdroj: Mercedes-Benz
Druhé nejlepší SUV: A Mercedes je i na druhém místě, tentokrát s třídou M. Zde je problémovost jen 2,8 %. Průměrný nájezd: 62 000 kilometrů.
Zdroj: Mercedes-Benz
Třetí nejlepší SUV: Opel Mokka může mít sice potíže s únikem oleje, ale jinak zvládá první technickou perfektně. Potíž má jen 2,8 % vozidel. Průměrný nájezd: 35 000 kilometrů.
Zdroj: Opel
Třetí nejhorší SUV: O dost hůř je na tom Suzuki Jimny. Technickou neprojde 7,6 % vozidel, zejména potom kvůli podvozku a brzdám. Průměrný nájezd 28 000 kilometrů.
Zdroj: Suzuki
Druhé nejhorší SUV: Rumunská Dacia si nepřipsala dobrý výsledek ani mezi SUV. Duster má potíže na technické v 8,9 % případů a často jsou na vině světla. Průměrný nájezd: 49 000 kilometrů.
Zdroj: Dacia
Nejhorší SUV: Vůbec nejhorší je však mezi vozy SUV Kia Sportage. Problémy má 12,6 % vozidel. Průměrný nájezd: 42 000 kilometrů.
Zdroj: Kia
Nejlepší MPV: Mezi vozy pro rodinu exceloval Volkswagen Golf Sportsvan, jehož problémovost na technické kontrole činí pouze 2,5 %. Průměrný nájezd: 31 000 kilometrů.
Zdroj: Volkswagen
Druhé nejlepší MPV: Na vrchních příčkách je ovšem opět i Mercedes-Benz se třídou B. Zde činí technická potíže jen 2,6 % vozů. Průměrný nájezd: 40 000 kilometrů.
Zdroj: Mercedes-Benz
Třetí nejlepší MPV: Na třetím místě se umístila Toyota Verso, která neprojde technickou ve 3,8 % případů. Průměrný nájezd: 39 000 kilometrů.
Zdroj: Toyota
Třetí nejhorší MPV: Ve třídě MPV se nedařilo Fordu. Model S-Max má závažnější problém v 7,8 % případů a nejčastěji jsou na vině brzdy. Průměrný nájezd 74 000 kilometrů.
Zdroj: Ford
Druhé nejhorší MPV: Nezazářil ani Renault, jehož Kangoo je problémové v 8,2 %, nejčastěji kvůli brzdám a osvětlení. Průměrný nájezd: 47 000 kilometrů.
Zdroj: Renault
Nejhorší MPV: Na úplně posledním místě mezi MPV skončil opět Ford, tentokrát Galaxy, problematické v 8,4 % případů. Zde jsou to nejčastěji brzdy a úniky oleje. Průměrný nájezd: 64 000 kilometrů.
Zdroj: Ford