Popis

Zdroj: Mercedes-Benz

Ford Focus je podle WD velmi spolehlivý. Když už, tak jde o elektriku a převodovku. Cena za 1?5 hodiny trvající opravu vychází na příjemných 5 tisíc Kč. Staří je v průměru 5,5 roku. S indexem 19 bramborová medaile.

Popis

Ford Focus je podle WD velmi spolehlivý. Když už, tak jde o elektriku a převodovku. Cena za 1?5 hodiny trvající opravu vychází na příjemných 5 tisíc Kč. Staří je v průměru 5,5 roku. S indexem 19 bramborová medaile.

Zdroj: Ford

Popis

Honda Civic je spolehlivý vůz. Nejčastější závadou je podvozek, následovaný palivovým systémem a elektrikou. Stejně jako většina japonských modelů, také Civic patří mezi dražší auta na servis. Za téměř tříhodinové opravy majitele platí necelých 10 tisíc.

Zdroj: Honda

Popis

Třetí místo obsadila Honda Insight s indexem 18, která se u nás netěší příliš velké popularitě. Honda tak opět dokazuje svou vynikajíc spolehlivost. Téměř výhradně jde o závady na podvozku. Za 1,5 hodiny trvající opravu majitelé platí slušných 4,5 tisíce.

Zdroj: Honda

Popis

Hyundai i3é potvrzuje, že spolehlivost korejských aut začíná nabírat vzestupnou tendenci. 5. místo je vynikající výsledek. Cena 9,2 tisíce Kč je na úrovni Toyoty a majitelům radost nedělá. Trpí podvozek a také úniky klimatizace. Oprava trvá 2,5 hodiny.

Zdroj: Hyundai

Popis

Převlečenou Astru s nájezdem cca 55 tisíc km obvykle sužují problémy s elektrikou a podvozkem. Třetí v pořadí se umístil motor. U Chevroletu Cruze s indexem 85 však jde většinou o drobnosti, které se opraví za nějakých 70 minut. Cena vychází na 6200 Kč.

Zdroj: Chevrolet

Popis

Kia Ceed s indexem 38 je na devátém místě. Nebýt problémů s podvozkem a zavěšením, bylo by to mimořádně spolehlivé auto. Kromě něj umí zazlobit také motor, jinak téměř nic. Cena je však poměrně vysoká, šplhá v průměru k 10 tisícům.

Zdroj: Kia

Popis

Mazda dlouhodobě vyrábí spolehlivá auta. Model 3 sice je až na 11. místě, ale s indexem 46 se nemá za co stydět. Problémový bývá podvozek a zavěšení a brzdový systém. Levná ale není, za 1,5 hodinovou práci v průměru účtuje 7750 Kč.

Zdroj: Mazda

Popis

Mercedes-Benz s indexem 18 je jediný z prémiových vozů, který proti konkurenci obstojí. Opravy trvají 1,5 hodny a řeší se nejvíce podvozek a elektrika. Velká škoda, že ani tento model u nás nemá příliš fanoušků.

Zdroj: Mercedes-Benz

Popis

Absolutním vítězem se stává Mitsubishi Lancer, který své kvality potvrzuje dlouhodobě. Majitele vědí. To je také důvod, proč jich v inzerci, a to i v Německu, najdete minimálně. Vyskytují se problémy na elektrice, podvozku a motoru. Oprava stojí 2 tisíce.

Zdroj: Mitsubishi

Popis

Jako první se pod index dostal Nissan a jeho druhá generace Almery, která se u nás nikdy neprodávala. Překvapivě zlobí řízení a také brzdy. Opravy ale nebývají složité, trvají cca 1,5 hodny a Nissan požaduje lehce přes 5 tisíc Kč.

Zdroj: Nissan

Popis

Nissan Qashqai do této kategorie úplně nepatří, ale my tento žebříček nesestavovali. Téměř pětiletá auta jsou ve spolehlivosti lepší průměr. Index 69. Pokud se něco pokazí, většinou jde o podvozek, což v UK řeší do 2 hodin a nějakých 10 tis. Kč.

Zdroj: Nissan

Popis

20. se umístil letitý Peugeot 206, který má ve srovnání s kompaktními SUV stále vynikající index 86. Po šesti letech a průběhu cca 60 tisíc km zlobí podvozek a zavěšení. Problémy dělají i motor a elektrika. Průměrná cena na opravu 8500 Kč.

Zdroj: Peugeot

Popis

V těsném závěsu je vetší bratr 307. Také jeho trápí podvozek a zavěšení, motor a elektrika. Hodnocená auta měla v průměru najeto 78 tisíc km a téměř osm let. Cena na oprav zpravidla stojí 7950 Kč.

Zdroj: Peugeot

Popis

Že Renault vyrábí jedny z nejlepších motorů současnosti, dokazuje také Warranty Direct. Pokud něco Megane na 13. místě sužuje, jsou to problémy s elektrikou. Oprava zabere v průměru 2 hodiny a zákaznici platí okolo 7 tisíc Kč.

Zdroj: Renault

Popis

Rover 25 u nás téměř neznáme, ale spolupráce s Hondou na předchůdci, a správa BMW, pod kterou vznikal i model 25, očividně přinesla své ovoce. Rover 25 s indexem 47 trápí elektrika a v malé míře motor a podvozek. Oprava stojí cca 6 tisíc a zabere přes 2h.

Zdroj: Rover

Popis

Toyota jako výrobce nejspolehlivějších vozů u WD rozhodně neexceluje. S indexem 45 patří ke spolehlivým vozů, nicméně 5,5 leté vozy trápí téměř všechny typy poruch, včetně závod na převodovce. Jsou však v minimální míře. Cena činí 10 tisíc.

Zdroj: Toyota

Popis

Toyota Corolla, auto, na kterém si Japonci založili marketing, je 8. Index 36 a dvouhodinové opravy, za 10 tisíc korun. Kromě palivové soustavy a převodovky se vyskytují problémy ze všech ostatních sfér, byť v malé míře. V průměru jde o 5,5 letá auta.

Zdroj: Toyota

Popis

Pět let staré „brouky“ postihují problémy s elektrikou, a to v hojnější míře, než ostatní. Pak už jen podvozek a zavěšení. Jinak patří Beetle ke spolehlivějším automobilům. Obvykle mívají najeto 65 tisíc km při stáří 5,3 roku. Průměrná cena 6,5 tis. Kč.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Volkswagen ani v jedné z kategorií zrovna neexceluje. Golf s indexem 67 ovšem platí za poměrně spolehlivé auto, až na motor s podvozkem a jeho zavěšení. Oprava vyjde v průměru na 7800 Kč a trvá do tří hodin.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Volvo C30 na podvozku Focusu blíží hranici, kde jsou vozy považovány za spolehlivé. Kromě závad, které trápí skoro všechny uváděné vozy, se poměrně často vyskytují také závody klimatizace a brzd. Za 2hodinové opravy si Volvo řekne v průměru o 8,5 tis. Kč.

Zdroj: Volvo

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt