Popis

Zdroj: Mercedes-Benz

Popis

Ford Focus je podle WD velmi spolehlivý. Když už, tak jde o elektriku a převodovku. Cena za 1?5 hodiny trvající opravu vychází na příjemných 5 tisíc Kč. Staří je v průměru 5,5 roku. S indexem 19 bramborová medaile.

Zdroj: Ford

Honda Civic je spolehlivý vůz. Nejčastější závadou je podvozek, následovaný palivovým systémem a elektrikou. Stejně jako většina japonských modelů, také Civic patří mezi dražší auta na servis. Za téměř tříhodinové opravy majitele platí necelých 10 tisíc.

Popis

Honda Civic je spolehlivý vůz. Nejčastější závadou je podvozek, následovaný palivovým systémem a elektrikou. Stejně jako většina japonských modelů, také Civic patří mezi dražší auta na servis. Za téměř tříhodinové opravy majitele platí necelých 10 tisíc.

Zdroj: Honda

Popis

Třetí místo obsadila Honda Insight s indexem 18, která se u nás netěší příliš velké popularitě. Honda tak opět dokazuje svou vynikajíc spolehlivost. Téměř výhradně jde o závady na podvozku. Za 1,5 hodiny trvající opravu majitelé platí slušných 4,5 tisíce.

Zdroj: Honda

Popis

Hyundai i3é potvrzuje, že spolehlivost korejských aut začíná nabírat vzestupnou tendenci. 5. místo je vynikající výsledek. Cena 9,2 tisíce Kč je na úrovni Toyoty a majitelům radost nedělá. Trpí podvozek a také úniky klimatizace. Oprava trvá 2,5 hodiny.

Zdroj: Hyundai

Popis

Převlečenou Astru s nájezdem cca 55 tisíc km obvykle sužují problémy s elektrikou a podvozkem. Třetí v pořadí se umístil motor. U Chevroletu Cruze s indexem 85 však jde většinou o drobnosti, které se opraví za nějakých 70 minut. Cena vychází na 6200 Kč.

Zdroj: Chevrolet

Popis

Kia Ceed s indexem 38 je na devátém místě. Nebýt problémů s podvozkem a zavěšením, bylo by to mimořádně spolehlivé auto. Kromě něj umí zazlobit také motor, jinak téměř nic. Cena je však poměrně vysoká, šplhá v průměru k 10 tisícům.

Zdroj: Kia

Popis

Mazda dlouhodobě vyrábí spolehlivá auta. Model 3 sice je až na 11. místě, ale s indexem 46 se nemá za co stydět. Problémový bývá podvozek a zavěšení a brzdový systém. Levná ale není, za 1,5 hodinovou práci v průměru účtuje 7750 Kč.

Zdroj: Mazda

Popis

Mercedes-Benz s indexem 18 je jediný z prémiových vozů, který proti konkurenci obstojí. Opravy trvají 1,5 hodny a řeší se nejvíce podvozek a elektrika. Velká škoda, že ani tento model u nás nemá příliš fanoušků.

Zdroj: Mercedes-Benz

Popis

Absolutním vítězem se stává Mitsubishi Lancer, který své kvality potvrzuje dlouhodobě. Majitele vědí. To je také důvod, proč jich v inzerci, a to i v Německu, najdete minimálně. Vyskytují se problémy na elektrice, podvozku a motoru. Oprava stojí 2 tisíce.

Zdroj: Mitsubishi

Popis

Jako první se pod index dostal Nissan a jeho druhá generace Almery, která se u nás nikdy neprodávala. Překvapivě zlobí řízení a také brzdy. Opravy ale nebývají složité, trvají cca 1,5 hodny a Nissan požaduje lehce přes 5 tisíc Kč.

Zdroj: Nissan

Popis

Nissan Qashqai do této kategorie úplně nepatří, ale my tento žebříček nesestavovali. Téměř pětiletá auta jsou ve spolehlivosti lepší průměr. Index 69. Pokud se něco pokazí, většinou jde o podvozek, což v UK řeší do 2 hodin a nějakých 10 tis. Kč.

Zdroj: Nissan

Popis

20. se umístil letitý Peugeot 206, který má ve srovnání s kompaktními SUV stále vynikající index 86. Po šesti letech a průběhu cca 60 tisíc km zlobí podvozek a zavěšení. Problémy dělají i motor a elektrika. Průměrná cena na opravu 8500 Kč.

Zdroj: Peugeot

Popis

V těsném závěsu je vetší bratr 307. Také jeho trápí podvozek a zavěšení, motor a elektrika. Hodnocená auta měla v průměru najeto 78 tisíc km a téměř osm let. Cena na oprav zpravidla stojí 7950 Kč.

Zdroj: Peugeot

Popis

Že Renault vyrábí jedny z nejlepších motorů současnosti, dokazuje také Warranty Direct. Pokud něco Megane na 13. místě sužuje, jsou to problémy s elektrikou. Oprava zabere v průměru 2 hodiny a zákaznici platí okolo 7 tisíc Kč.

Zdroj: Renault

Popis

Rover 25 u nás téměř neznáme, ale spolupráce s Hondou na předchůdci, a správa BMW, pod kterou vznikal i model 25, očividně přinesla své ovoce. Rover 25 s indexem 47 trápí elektrika a v malé míře motor a podvozek. Oprava stojí cca 6 tisíc a zabere přes 2h.

Zdroj: Rover

Popis

Toyota jako výrobce nejspolehlivějších vozů u WD rozhodně neexceluje. S indexem 45 patří ke spolehlivým vozů, nicméně 5,5 leté vozy trápí téměř všechny typy poruch, včetně závod na převodovce. Jsou však v minimální míře. Cena činí 10 tisíc.

Zdroj: Toyota

Popis

Toyota Corolla, auto, na kterém si Japonci založili marketing, je 8. Index 36 a dvouhodinové opravy, za 10 tisíc korun. Kromě palivové soustavy a převodovky se vyskytují problémy ze všech ostatních sfér, byť v malé míře. V průměru jde o 5,5 letá auta.

Zdroj: Toyota

Popis

Pět let staré „brouky“ postihují problémy s elektrikou, a to v hojnější míře, než ostatní. Pak už jen podvozek a zavěšení. Jinak patří Beetle ke spolehlivějším automobilům. Obvykle mívají najeto 65 tisíc km při stáří 5,3 roku. Průměrná cena 6,5 tis. Kč.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Volkswagen ani v jedné z kategorií zrovna neexceluje. Golf s indexem 67 ovšem platí za poměrně spolehlivé auto, až na motor s podvozkem a jeho zavěšení. Oprava vyjde v průměru na 7800 Kč a trvá do tří hodin.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Volvo C30 na podvozku Focusu blíží hranici, kde jsou vozy považovány za spolehlivé. Kromě závad, které trápí skoro všechny uváděné vozy, se poměrně často vyskytují také závody klimatizace a brzd. Za 2hodinové opravy si Volvo řekne v průměru o 8,5 tis. Kč.

Zdroj: Volvo

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt