Popis

Zdroj: Mazda

Popis

Stáří 2-3 roky: 3. Opel Mokka. Malý crossover od Opelu má potíže jen v 2,8 % případů, ačkoliv průměr v tomto věku je 5,8 %. Potíže bývají jen sporadicky s únikem oleje.

Zdroj: Opel

Popis

2-3 roky: 2. Mercedes-Benz GLE/Třída M (W166). Větší SUV od Mercedesu je na rozdíl od předchozí generace W164 velmi kvalitní a netrpí na nic konkrétního. Problém na technické má jen 2,8 % vozidel.

Zdroj: Mercedes-Benz

Popis

2-3 roky: 1. Mercedes-Benz GLK/GLC. Také malý zástupce SUV od Mercedesu projevuje své kvality již za mlada. Problém má jen 2,6 % vozidel a projevuje se pouze tendence k únikům oleje.

Zdroj: Mercedes-Benz

Popis

Stáří 4-5 let: 3. Audi Q3. Ačkoliv v dané věkové kategorii už činí průměr vážných poruch na kontrole 10,4 %, kompaktní Audi má problém jen v 6,7 % případů. Mírně problematické tu ovšem bývají brzdy.

Zdroj: Audi

Popis

4-5 let: 2. Volkswagen Touareg. Druhá generace Touaregu zaznamená problém jen u 6,1 % vozidel. Nejčastěji se potom objevují potíže s brzdami a úniky oleje.

Zdroj: Volkswagen

Popis

4-5 let: 1. Mazda CX-5. Předešlá generace japonského SUV je vzornou ojetinou, která má potíže pouze u 4,6 % případů. Středně velké SUV netrápí prakticky žádná chronická závada.

Zdroj: Mazda

Popis

Stáří 6-7 let: 3. BMW X1. Ve věkové skupině, kde je průměr závad u všech modelů 15,7 %, má předešlá generace kompaktního SUV z Mnichova problém jen u 8,8 % případů. Jedinou vyčnívající poruchou potom bývá elektrická parkovací brzda.

Zdroj: BMW

Popis

6-7 let: 2. Honda CR-V. Jen 8,5 % je problémovost japonské Hondy, která má ve svém věku jen občasné potíže s ucpaným DPF filtrem u motoru 2.2 i-DTEC.

Zdroj: Honda

Popis

6-7 let: 1. Audi Q5. S 8,1 % poruch je předchozí generace Audi Q5 vůbec nejlepším SUV dané věkové kategorie. Ani po sedmi letech se u něj nevyskytuje žádná zásadnější porucha.

Zdroj: Audi

Popis

Stáří 8-9 let: 3. Suzuki SX4. Starší SUV jsou s průměrem 20,9 % závad už poměrně rizikovou skupinou, ovšem docela dobře je na tom právě Suzuki SX4, trpící vážnou závadou v 18,8 % případů. Zpravidla se opotřebují poddimenzované podvozkové díly.

Zdroj: Suzuki

Popis

8-9 let: 2. Volkswagen Tiguan. Kompaktní SUV od Volkswagenu neprojde technickou jen v 17,9 % případů, přičemž největší potíž je typicky se zavěšením a brzdami.

Zdroj: Volkswagen

Popis

8-9 let: 1. Ford Kuga. Dokonce jen 13,4 % vážných poruch dosahuje starší Ford Kuga. Tu na technické zpravidla potrápí systém odpružení, či úniky oleje.

Zdroj: Ford

Popis

Stáří 10-11 let: 3. Suzuki Jimny. U nejstarší ze sledovaných kategorií činí průměr vážných poruch dokonce 26,5 %. Na hodnotě 22,8 % je skromné a jednoduché Suzuki Jimny, trpící na zavěšení a brzdový systém.

Zdroj: Suzuki

Popis

10-11 let: 2. Toyota RAV4. Druhé SUV z Japonska má vážnou poruchu u 19,5 % případů a TÜV u něj nehlásí žádnou notorickou poruchu.

Zdroj: Toyota

Popis

10-11 let: 1. Suzuki Grand Vitara. Dokonce i nejspolehlivější zástupce starých SUV je z Japonska a jedná se Grand Vitaru, zaznamenávající problémy na technické u 18,6 % vozidel. Problém je s brzdovými disky a s úniky oleje u starších dieselů.

Zdroj: Suzuki