Popis

Škoda Felicia mohla být sedan.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

Plechovou maketou, takzvaným vozem „Zero“ z léta 1984 práce stylistického studia Bertone pro mladoboleslavskou automobilku neskončila.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

A tím nemáme na mysli pouze další odvozené karosářské varianty Favoritu, jako bylo třeba kupé 783 či další ladění drobných detailů na karoserii původního hatchbacku do produkční podoby.

Zdroj: Archiv Škoda News

Lidé od Nuccia Bertoneho se záhy po dokončení hatchbacku pustili ve spolupráci s AZNP do jeho modernizace. Italské stylistické studio vytvořilo tuto sádrovou maketu modernizovaného vozu už počátkem roku 1989. Dostal typové označení Š 791.

Popis

Lidé od Nuccia Bertoneho se záhy po dokončení hatchbacku pustili ve spolupráci s AZNP do jeho modernizace. Italské stylistické studio vytvořilo tuto sádrovou maketu modernizovaného vozu už počátkem roku 1989. Dostal typové označení Š 791.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

Krátce poté byla zpracována výkresová dokumentace podobně zaobleného sedanu se stupňovitou zádí, jemuž byl přidělen alfanumerický kód Š 792, a na podzim téhož roku se v Mladé Boleslavi zrodila také maketa navazující na Bertoneho modernizaci.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

Již předchozí prototyp sedanu (typ 782) měl nést označení Felicia, tady se však jméno navazující na roadstery z Kvasin počátku 60. let skutečně objevilo. Auto dostalo výš umístěné kliky dveří, módní křidélko na víku kufru i krytku nalévacího hrdla nádrže.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

Škoda 792 byla postavena na podlahové plošině Formanu (785), protože zadání striktně vyžadovalo převzít bez větších změn skelet modelu kombi. Nový sedan měl vpředu menší světla a spodní část nárazníků byla lakována v barvě karoserie.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

Štítek s nápisem 13LS naznačuje, že Felicia měla převzít motor z Favoritu, AZNP ale připravovalo nové celohliníkové jednotky Š 790 s rozvodem OHC. Menší o objemu 1375 cm3 (61 koní), větší 1595 cm3 (75 k) a na papíře byla i verze 1.6 DOHC se 109 koňmi.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

Maketa byla dokončena v listopadu 1989 a v lednu 1990 odeslána k Bertonemu. Počátkem dubna však nové vedení automobilky projekt zastavilo „pro investiční a realizační nejasnosti“. Prototyp Felicie se vrátil a tím spolupráce s italskou firmou končí.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

V Česaně mezitím pracují na dalších tvarových řešeních. Design prototypu se zaoblenou přídí a výrazně menšími světly vytvořil akademický architekt Václav Capouch, přičemž pravá i levá polovina vozu vypadala jinak.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

Pravý bok makety měl sériové dveře z Favoritu a typický podélný prolis.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

Naopak levá strana měla kompletně vyhlazené boky. Že jde původně o Favorit, prozrazovaly pouze hranaté rámy oken a původní vnější zpětné zrcátko. Prototyp měl i jinak tvarované zadní víko a nové zadní skupinové svítilny.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

Tou dobou již bylo jasné, že Boleslav spojí svou budoucnost s VW. Designéři ze Škody vyrazili do Wolfsburgu, seznámili se s technologickými možnostmi a dále pracovali na modernizaci. Tato maketa vznikla v roce 1991. Pravý bok opět vypadá jako Favorit.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

Tohle je pořád ten samý vůz, Favorit, jeho levá strana, na které pracoval také německý tým, však již společně s přídí připomíná nástupce. Ten dorazí až o další tři roky, ponese jméno Felicia a typové označení 791.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

Design Felicie měl ještě nějaký další vývoj, k dispozici však máme jen velmi málo ilustrací a pravdou také je, že…

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

…tohle je již zcela jiný příběh.

Zdroj: Archiv Škoda News

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt