Galerie: Ojetá Dacia Duster

Dacia Duster z roku 2011 působí až na jeden drobný šrám jako nová. Světlá výška vozu je 210 mm. Pro srovnání Škoda Yeti měla světlou výšku 180 mm a Karoq má 183 mm. Do závějí to není, ale i bez pohonu všech kol se dá přejet menší vrstva sněhu. Kufr má 475 litrů (u stejného vozu se 4x4 je to 408 litrů). Nákladová hrana je u nezatíženého vozu ve výši 800 mm. Koncová světla sousedící s prolisem pátých dveří. Jedna z designérských libůstek vozu. Velice podobná druhá generace ale tuto kreaci vynechala a působí díky tomu uhlazenějším dojmem. Nápravy jsou jednoduché a odolné. Rezerva je v našem případě umístěna pod zavazadlovým prostorem. Praktické detaily Duster neskrývá. Tyto charakteristické rysy si Duster zachoval i pro druhou generaci. První generace je chudší o integrované LED denní svícení. Zážehový motor 1.6 16v má 77 kW a štítek Renaultu. Na dveřích řidiče bychom otevírání oken hledali marně. Ovládání oken najdeme v dolní části přístrojové desky nad středovým tunelem. Počtu najetých kilometrů se dá v tomto případě věřit. Audio příliš kvalitní není. Trochu víc je opotřebený jen brzdový pedál v pravé části. Kožené sedačky bývají náchylné na poškození. Tady jsou ale téměř jako nové, deklarovaným 47 tisícům kilometrů se dá věřit. Duster si vystačí s pěti rychlostmi. Interiér je velice jednoduchý. Na zadních dveřích se okna otevírají pomocí „švihadla“. Řada prvků působí jako pohled do minulosti. Zadní sedadla jsou jako nová. V kufru nejsou žádné stopy po manipulaci s těžkými břemeny. Hever má svou přihrádku v zavazadlovém prostoru.