Galerie: Pohřební auta

A ještě jednou Sodomka - tentokrát ve spojení s Walterem 4B Po éře kočárů se využívaly různé vozy s relativně jednoduchou nástavbou Ty nejluxusnější pohřební vozy zhotovovali nejslavnější karosáři. Například toto je dílo vysokomýtského Sodomky na podvozku Škoda 4R Toto dílo stejného mistra na větší Škodě 6 R Už tehdy se dovnitř vešly dvě rakve Pohřební nástavby na vozech Walter dělala i karosárna Hendrych Hodně pohřebních vozů za první republiky vzniklo i na Pragovkách. Dokládá to také snímek z pohřbu spisovatele Jiráska Toto je například Praga Lady z roku 1936 Škoda 1202 se vyráběla od šedesátých do 70. let Aby se rakev dovnitř vůbec vešla, muselo být v zádi speciální vypouklé okno Dosvědčují to rozměry vozu Škoda 1203 se vyráběla v poměrně velkých sériích Zde je na dobovém snímku Interiér pohřební verze se od těch ostatních moc nelišil Prostor pro rakve byl hodně spartánský Pro hromadný odvoz rakví z nemocnic se používala i tato skříňová Avia Polských Polonézů s pohřební nástavnou se do Československa dostalo jen pár Po revoluci se pro tyto účely zkoušela třeba i prodloužená verze Felicie - Laureta Mezi nabízenými typy se objevil třeba i Ssang Yong Rodius Velmi žádané jsou třeba vestavby do dodávek Mercedes-Benz Interiér se od toho ve Škodě 1203 liší převelice Například firma Auto M+V umí vyrábět i pohřební limuzíny