A ještě jednou Sodomka - tentokrát ve spojení s Walterem 4B
Zdroj: Archiv redakce
Po éře kočárů se využívaly různé vozy s relativně jednoduchou nástavbou
Zdroj: Archiv redakce
Ty nejluxusnější pohřební vozy zhotovovali nejslavnější karosáři. Například toto je dílo vysokomýtského Sodomky na podvozku Škoda 4R
Zdroj: Archiv redakce
Toto dílo stejného mistra na větší Škodě 6 R
Zdroj: Archiv redakce
Už tehdy se dovnitř vešly dvě rakve
Zdroj: Archiv redakce
Pohřební nástavby na vozech Walter dělala i karosárna Hendrych
Zdroj: Archiv redakce
Hodně pohřebních vozů za první republiky vzniklo i na Pragovkách. Dokládá to také snímek z pohřbu spisovatele Jiráska
Zdroj: Archiv redakce
Toto je například Praga Lady z roku 1936
Zdroj: Archiv redakce
Škoda 1202 se vyráběla od šedesátých do 70. let
Zdroj: Archiv redakce
Aby se rakev dovnitř vůbec vešla, muselo být v zádi speciální vypouklé okno
Zdroj: Archiv redakce
Dosvědčují to rozměry vozu
Zdroj: Archiv redakce
Škoda 1203 se vyráběla v poměrně velkých sériích
Zdroj: Radek Pecák
Zde je na dobovém snímku
Zdroj: Archiv redakce
Interiér pohřební verze se od těch ostatních moc nelišil
Zdroj: Radek Pecák
Zdroj: Radek Pecák
Pro hromadný odvoz rakví z nemocnic se používala i tato skříňová Avia
Zdroj: Archiv redakce
Polských Polonézů s pohřební nástavnou se do Československa dostalo jen pár
Zdroj: Archiv redakce
Po revoluci se pro tyto účely zkoušela třeba i prodloužená verze Felicie - Laureta
Zdroj: Archiv redakce
Mezi nabízenými typy se objevil třeba i Ssang Yong Rodius
Zdroj: Archiv redakce
Velmi žádané jsou třeba vestavby do dodávek Mercedes-Benz
Zdroj: Auto M+V
Interiér se od toho ve Škodě 1203 liší převelice
Zdroj: Auto M+V
Například firma Auto M+V umí vyrábět i pohřební limuzíny
Zdroj: Auto M+V