Zdroj: Mercedes-Benz
Jediným velkým SUV, které se dá s přimhouřeným okem označit za spolehlivé, je Lexus RX s indexem 66. Pětiletá auta sužují závody chlazení, brzd občasně také elektrického okruhu. Nicméně ani tak není Lexus RX považován pojišťovnou WD pouze za průměrný.
Zdroj: Lexus
Zdroj: Nissan
Složité lichoběžníkové nápravy vpředu a pětiprvek vzadu jsou častým důvodem odstávky BMW X5, které se s indexem 184 umístilo 12. Zazlobit umí také elektrika a 8stupňová převodovka Steptronic. Opět jde auta s nájezdem okolo 100 tisíc km a šesti let věku.
Zdroj: BMW
Sportovnější verze X6 už na převodovku netrpí, výrazně problémy má ale s elektrikou a podvozkem. Neprůstřelné nejsou ani motory, což lze přisuzovat výrazným dynamickým schopnostem. Index 184 a cena za opravu cca 14 tisíc Kč.
Zdroj: BMW
Sesterské Hyundai Santa Fe je na tom o něco lépe, má index 137. V průměru jde o sedmiletá auta, trpící na elektriku a podvozek. Vzhledem k spatným výsledkům ostatních SUV lze korejské vozy považovat alespoň za uspokojivé.
Zdroj: Hyundai
Jeep Commander je u nás docela vzácnost. V Británii jde ale o častý automobil. Index 318 a 13,2 tisíc Kč za opravu není dobrá vizitka amerického vozu. Nejvíce zlobí elektronika a motor. Třetí v pořadí je pak podvozek a zavěšení.
Zdroj: Jeep
Jeep Grand Cherokee má také vzduchový podvozek a stejně jako v případě Range Rover, dost na něj trpí. V závěsu je elektrika a motor, díky čemuž má index 181. V servisu se auto zdrží 2,5 hodiny a pojišťovna za majitele platí v průměru 11 tisíc Kč.
Zdroj: Jeep
Korejská auta jsou známá tím, že servis a náhradní díly nebývají z nejlevnějších. To dokládá také Sorento na 5. místě. Cena za opravu téměř 16 tisíc patří k dražším a časově náročnějším – skoro 4 h. Nejčastější závadou bývá převodovka a motor. Index 146.
Zdroj: Kia
Terénně zaměřené Discovery na tom není o moc lépe také proto, že sdílí mnoho komponent. Především vzduchový podvozek. Kromě motoru umí zazlobit také elektrika. Tyt vozy mají však poměrně dost najeto – cca 140 tisíc km. Index 353 a 11,7 tisíce Kč.
Zdroj: Land Rover
Range Rover dlouhodobě nepatří mezi nejspolehlivější vozy, což dokazuje také WD. Na 20. místě je model Sport, který nejvíce trpí na podvozek, jehož vzduchové odpružení často selhává. Problémy mívá také s motorem. Index 363 a 12,5 tisíce Kč za opravu.
Zdroj: Land Rover
Velký Rangie na 17. místě potvrzuje bídu těchto luxusně zaměřených aut. Také on trpí nejvíc na podvozek a zavěšení. Kvůli složitosti majitelé řeší rovněž elektricky systém. Velký Range Rover má index 294 a majitelé v průměru zaplatí 15 tisíc korun.
Zdroj: Land Rover
Index 268 náleží třídě M značky Mercedes-Benz. Nejčastěji ji sužují elektrické závady, podvozek a motor. Průměrná cena opravy vychází na necelých 13 tisíc Kč a celkově se jedná o 5letá auta.
Zdroj: Mercedes-Benz
Mitsubishi v této kategorii sice neexceluje, jako u kompaktních rodinných vozů, ovšem jeho Pajero dokazuje, že tahle automobilka vyrábí poměrně spolehlivá auta. Pajero trpí na podvozek a brzdy. Opravy jsou rychle, do 2 hodiny, stojí však téměř 14 tis. Kč.
Zdroj: Mitsubishi
Nissan Murano je po Cayenne a Q7 nejdražším modelem na opravu. U 6letých aut se nejvíce kazí podvozek, zbytek je spíš ojedinělá záležitost. Nicméně za opravu si Nissan v průměru naúčtuje téměř 20 tisíc Kč! Index 194 a nájezd do 100 tisíc km.
Zdroj: Nissan
Pajero Sport je nejstarším modelem v nabídce, přesto obsazuje 2. místo. Index 87 je na hraně a v praxi to znamená problémy s elektrikou, palivovým systémem a podvozkem. Cena za opravu je podobná, jako v případě mladšího Pajera – přibližně 14 tisíc Kč.
Zdroj: Mitsubishi
První desítku uzavírá SsangYong Rexton, který mají rádi nejen Španělé, ale také Britové. V jeho případě jsou problematické všechny oblasti kromě klimatizace. 2,5 hodinová oprava vychází na nějakých 10 tisíc Kč. V průměru mají vozy najeto 75 tisíc km.
Zdroj: SsangYong
Etalon spolehlivosti, japonská Toyota, není podle WD takové terno. Land Cruiser je sice v této kategorii tím lepším, nicméně index 171 má do hodnoty 60 hodně daleko. Nejproblémovější se zdá být brzdový systém. Toyota účtuje za opravu téměř 15,5 tisíce Kč.
Zdroj: Toyota
Touareg na 15. místě je na tom výrazně lepe, než sesterský Cayenne, který je předposlední. Ani tak nejde o žádný zázrak. Index 249 a problémy téměř všude - nejčastěji na motoru a brzdách. Opravy nevycházejí zrovna levně – v průměru na 14,3 tisíce Kč.
Zdroj: Volkswagen
Crossover Volvo XC70 je s indexem 172 na 9. místě. Odchází klasicky podvozek a elektronika. V případě XC70 může stávkovat také automatická převodovka. Auta stará přibližně 5,5 roku mají najeto do 100 tisíc km a oprava vychází přes 12 tisíc Kč.
Zdroj: Volvo
Volvo XC90 trpí na podvozek a na elektriku, jinak je ale poměrně odolný. I tak si ale od WD odváží nelichotivý index 191 u v průměru šestiletých aut s nájezdem do 100 tisíc km. Pojišťovna za opravy vyplácí v průměru 12 tisíc Kč.
Zdroj: Volvo