Popis

Volkswagen Touareg W12 Sport.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Karmann Ghia. Na začátku 50. let se po válce zvyšovala životní úroveň a Volkswagen chtěl kromě levného Brouka nabízet i auto, za kterým se lidi otočí. Obrátil se na designové studio Ghia a karosárnu Karmann. A na podvozku Brouka vznikla tato nádhera.

Zdroj: Volkswagen

Karmann Ghia se prodával jako čtyřmístné stylové kupé a později i jako kabriolet. Ve své době šlo o nejvíce exportovaný vůz do USA. Popularitu nekazila ani vyšší cena, jelikož karoserie byla tvarována ručně.

Popis

Karmann Ghia se prodával jako čtyřmístné stylové kupé a později i jako kabriolet. Ve své době šlo o nejvíce exportovaný vůz do USA. Popularitu nekazila ani vyšší cena, jelikož karoserie byla tvarována ručně.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Auto pohanělo několik verzí vzadu umístěného plochého čtyřválce. Nakonec tam našla místo i nejvýkonnější šestnáctistovka o výkonu 61 koní (45 kW). V roce 1961 totiž přijela novější verze Karmann Ghia s modernější technikou a přepracovanou karoserií.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Typ 181. Při pohledu na účelně tvarované vozidlo vás asi nepřekvapí, že původně vzniklo pro západoněmeckou armádu. Ta totiž na konci 60. let potřebovala lehké, levné a odolné terénní auto. Později se vůz ale dostal i k široké veřejnosti.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Volkswagen totiž očekával, že jeho vlastnostni by mohli ocenit i běžní zákazníci. Technika vycházela především z Brouku, auto mělo poháněna jen zadní kola. Předností byla nízká cena.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Typ 181, dostupný výhradně jako čtyřdveřový kabriolet s plátěnou střechou, se pod různými jmény prodával nejen v západním Německu, ale třeba i ve Velké Británii, USA, Indonésii či Mexiku.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Golf GTI. První GTI z roku 1975 je považováno za otce ostrých hatchbacků. Sice nebylo úplně prvním hot hatchem, přesto přišlo v době, kdy kombinace praktického hatchbacku a sportovního charakteru byla hodně vzácná a „nevyzkoušená“.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Výsledkem byl praktický hatchback se sportovním charakterem, s nímž se dalo jezdit každý den - a to s přijatelnými provozními náklady. Zajímavostí je, že VW chtělo GTI nejprve nabízet výhradně v západním Německu.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Nakonec byl ale Golf GTI hitem celosvětově. Šlo také o jedno z prvních malých aut s mechanickým vstřikováním paliva. Největší osmnáctistovka uměla vyprodukovat až 115 koní (85 kW). Zcela dostačující pro plechovku vážící 810 kg.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Corrado VR6. U Corrada Volkswagen zašel ještě dál. Pohledné kupé v roce 1992 dostalo verzi VR6. Tak vzniklo ostré a skvěle jezdící auto pro řidiče, kteří neměli dostatek peněz na opravdový sporťák.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Pod kapotou byl 2,9litrový šestiválec o výkonu 190 koní (139 kW), kromě toho ale přišla i změna zavěšení, širší rozchod předních kol, karoserie s širšími blatníky, upraveným předním nárazníkem a kapotou.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Corrado se vyrábělo opět v prostorách karosárny Karmann. Verze VR6 si dodnes drží status svalnatého a odolného kupé pro opravdové řidiče. Volkswagen prostě vytvořil budoucí klasiku. Dnes jde o drahé a nedostatkové zboží.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Phaeton. V roce 2002 se Volkswagen opravdu utrhl ze řetězu. Phaeton měl konkurovat limuzínám BMW a Mercedesu. Byl také jakousi odvetou, za to, že Mercedes začal s modelem třídy A přebírat VW zájemce o malá auta.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Vývoj Phaetonu přinesl více než 100 nových patentů, vůz byl postaven na platformě Bentley Flying Spur a měl být dokonce schopný jezdit komfortně rychlostí 300 km/h v 50stupňovém horku, aniž by vnitřní teplota překročila 22 °C.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Phaeton byl sice napěchován moderními technologiemi, ale o luxusní limuzínu s logem VW nebyl moc zájem. Po dvou faceliftech se ale překvapivě vyráběl ještě minulý rok. Komplikovaností a špatnou pověstí je však dnes autem, které rychle klesá na hodnotě.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Touareg W12 Sport. Motor z vrcholné verze Phaetonu nakonec skončil také v Touaregu. Možná proto, že se chtěl Volkswagen počtem koní vyrovnat Porsche Cayenne. Možná proto, že na označení W12 slyší mnoho megalomanů. A taky možná proto, že to prostě šlo.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Nejdražší Touareg W12 Sport tedy dostal kromě šestilitrového dvanáctiválce o výkonu 450 koní (331 kW) a točivém momentu 600 Nm rovněž i dvacetipalcová litá kola, upravené nárazníky, tmavá skla, širší lemy blatníků a čtyři chromované koncovky výfuku.

Zdroj: Volkswagen

Popis

Volkswagen nejprve plánoval verzi W12 jako limitovanou sérií pěti set kusů, nakonec však omezení produkce zrušil a dodnes není známo kolik dvanáctiválcových Touaregů přesně vyrobil.

Zdroj: Volkswagen

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt