Galerie: První český test Škody Octavia 4. generace

Příď Octavie je ve stylu designu započatého Scalou Zadní partie ukazuje na snahu vytvořit sportovní kombi V zatáčkách se auto naklání spíše méně Chování je neutrální až malinko přetáčivé Boční silueta je opravdu pohledná Během testu jsme ujeli přes tři stovky kilometrů po silnici nejrůznějších tříd a kvalit Dvoubarevný interiér vypadá skvěle Světlé sedačky si ale zřejmě koupí jen málokdo I vzadu se sedí dobře Místa je dost na nohy i hlavu Tento figurant měří 203 centimetrů a přední sedačka je nastavena pro řízení muže s výškou 186 centimetrů Klimatizace měla tři zóny Chválíme kulatou zásuvku na 230 V Vstupní otvor do kufru je dostatečně velký Zde je místo na pohárky, tužku i na upevnění držáku tabletu Soukromí zajistí roletky Dvojitá kapsa na opěradlech I vzadu jsou kapsy ve dveřích dostatečně velké Kufr samozřejmě nezklame Mezipodlahu lze zajisti novou vychytávkou Snadno se tak manipuluje s věcmi uloženými dole Ještě níže je plnohodnotná rezerva Další nová vychytávky - dělící lišta, kterou je možno ukotvit ve dvou pozicích Takovýchto přepravek se vejde do jedné vrstvy osm A při sklopení zadní sedačky bez problémů převezete dvoumetrový žebřík Pod zadní víko se postaví i lidé s výškou přes 190 centimetrů Místo na trojúhelník a lékárničku je na straně Háčky na tašky jsou výklopné a jsou čtyři Také jsou k dispozici oka k ukotvení sítí Páčky na sklápění opěradel Víko kufru je možno otevřít i z místa řidiče Tažné zařízení se odjistí páčkou na boku kufru a zajistí kopnutím Po otevření dveří vás uvítá i přístrojový štít Palubní deska je kompletně přepracovaná Volant vypadá nezvykle, ale drží se skvěle Ovládací kolečka jsou masivní a krásně zpracované Nad tím pravým je i knoflík pro menu asistenčních systémů Nejvíce ovládacích tlačítek je pod displejem Parkovací brzda je elektrická Hlavice řadicí páky má poměrně prostý tvar, ale skvěle padne do ruky Displej reaguje rychle I klimatizace může být chytrá Klasické kolečko pro spouštění světel je minulostí Hezký detail v mřížce výdechů vzduchu Také design boční výplně dveří je moderní a podařený Auto poháněl benzinový turbomotor 1,5 TSI Kapota se zdvihá na dvou pístech Ve dveřích řidiče jsem objevil smetáček Zadní svítilna Možná poněkud neladící napojení světel a masky chladiče