Vodíkový Hyundai Nexo při testu v Česku

Popis

Vodíkový Hyundai Nexo při testu v Česku

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Auto na první pohled nijak nevybočuje z řady současných moderních SUV

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Na zádi pochopitelně chybějí výfuky

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Interiér je moderní, ale ne moc futuristický

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Jen těch tlačítek je na současné poměry nějak moc...

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Vlevo od volantu jsem pak objevil jedno i pro reset baterie 12 V

Zdroj: Radek Pecák

Popis

A u nohou řidiče i spolujezdce jsou vyprošťovací nástroje

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Jeden ze dvou držáků na nápoje je vysunovací a nachází se v rohu u spolujezdce

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Vysouvají se také kliky

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Při výrobě se používá velké množství ekologických materiálů

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Palivový článek, elektromotor i řídící elektronika jsou pod přední kapotou

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Vzadu je místa dost

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Kufr má solidní ložnou plochu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Pod podlahou je baterie stejná jako v běžných hybridech a vodíkové nádrže

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Jediná čerpací stanice je v Česku v Neratovicích

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Takto vypadá

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Bohužel neumožňuje doplnit nádrže do maximální možné kapacity

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Ventil vypadá podobně jako u vozů na CNG

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Pistole je také podobná

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Toto je výdejní stojan

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Zde ve strojovně se vodík stlačuje

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Pak se přečerpává do menších tlakových lahví a odtud do vozidel

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Ovšem hlavní zásobní nádrž pro čerpací stanici vypadá takto

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Tato karta umožňuje čerpání vodíku na desítkách stanic například v Německu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Hlavní displej má úhlopříčku přes 12 palců

Zdroj: Radek Pecák

Popis

V době naší jízdy byly pochopitelně všechny tři vodíkové nádrže, stejně jako celý zbytek aut, naprosto v pořádku

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Ukazatel spotřeby s jednou akcelerační zkouškou...

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Pádélko pro volbu stupně rekuperace

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Prémiová audiosoustava

Zdroj: Radek Pecák

Popis

a displej "mrtvého" úhlu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Důkaz o tom, jak moc jsme prospěli životnímu prostředí

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Tradiční česká hospoda a technologie budoucnosti

Zdroj: Radek Pecák

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt