Saab 92001, neboli Ursaab z roku 1947. První auto, které společnost navrhla po úspěšné produkci letadel za druhé světové války.
Zdroj: Saab
Zdroj: Saab
Diagonální dvouokruhová brzdová soustava. Takto navržený brzdový okruh snižoval nebezpečí selhání všech brzd v případě jeho poruchy a zajišťoval funkci brzdy alespoň jednoho předního a jednoho zadního kola na každé straně. U Saabu již v roce 1963.
Zdroj: Saab
Dělená bezpečnostní tyč řízení. V roce 1967 Saab představil tyč řízení, jejíž dělená konstrukce se v případě nehody jednoduše zasunula do sebe a nepronikla do kabiny, kde by zranila řidiče. Navíc často umožňovala řídit vůz i po nehodě.
Zdroj: Saab
Automatické zapnutí/vypnutí světel. Už v roce 1969 Saab nabízel automatické rozsvěcování světel při nastartování a jejich zhasnutí po vypnutí motoru. Celodenní svícení se už tehdy bralo jako bezpečnostní prvek.
Zdroj: Saab
Ostřik a stěrače světel. Klasická vychytávka švédských vozů, která se v některých severských zemích stala dokonce povinnou a později s ní přišlo i Volvo. Saab ji poprvé uvedl v roce 1970, dnes už ale automobilky spoléhají pouze na tlakový ostřik světel.
Zdroj: youtube.com
Náraz absorbující nárazníky. Plastové nárazníky, které při poškození do rychlosti 8 km/h absorbují náraz a samy se vrátí do původního stavu, představil Saab v roce 1971. Tyto nárazníky nepotřebovaly opravit a po nárazu vypadaly nedotčené.
Zdroj: Saab
Rodinné turbo auto. V roce 1978 začal Saab u modelu 99 Turbo éru přeplňování i v normálních vozech pro každodenní použití. U ostatních automobilek se do té doby jednalo spíše o experimenty a nikdo dosud takto spolehlivé auto s turbem neprodával.
Zdroj: Saab
Pylový filtr. Maličkost, která potěší. Až v roce 1978 představil Saab první kabinový, pylový filtr, jenž zabraňoval průniku prachu, pylu, sazí a jiných nečistot do interiéru. Poprvé se objevil u Saabu 900.
Zdroj: Saab
Zpětná zrcátka s částí pro kontrolu mrtvého úhlu. Tento vynález představil Saab až v roce 1981 a bezpochyby zabránil mnoha nehodám.
Zdroj: Saabnet.com
Odvětrávané přední sedačky. Inovace Saabu, které vděčí hlavně vaše pozadí v letních měsících. Prvním osobním autem s tímto komfortním prvkem byl Saab 9-5 v roce 1997, do té doby se odvětrávaní používalo pouze v kabinách kamionů či autobusů.
Zdroj: Saab
Saab 92001, neboli Ursaab z roku 1947. První auto, které společnost navrhla po úspěšné produkci letadel za druhé světové války.
Zdroj: Saab