Zdroj: Radek Pecák
Na startu v Mostě, na rozdíl od závodu ve Francii, který se jel prakticky ve stejnou dobu, nechyběly grid girls
Zdroj: Radek Pecák
Sobotní závod vyhrál Brit Nick Padmore s Williamsem FW07C, který byl favoritem i toho nedělního
Zdroj: Radek Pecák
Tento monopost svého času pilotoval i Jacques Laffite
Zdroj: Radek Pecák
Prvních osm formulí do nedělního závodu odstartovaly v obráceném pořadí. Proto byl v první řadě i žlutý vůz Fittipaldi F5A
Zdroj: Radek Pecák
Vedení uhájil i v prvních zatáčkách
Zdroj: Radek Pecák
Nadšení vzbuzovaly v divácích černozlaté Lotusy
Zdroj: Radek Pecák
Z této situace se následně vyvinul spektakulární incident
Zdroj: Radek Pecák
Stroj s číslem 88 závodníka Andy Wolfa se nejprve roztočil
Zdroj: Radek Pecák
Pak se otočil do protisměru
Zdroj: Radek Pecák
Následně i s Lotusem, s nímž kolidoval, skončil v kačírku
Zdroj: Radek Pecák
A pak nepojízdný na kraji závodní dráhy
Zdroj: Radek Pecák
Několik kol pak musely "efjedničky" kroužit za Renaultem Clio
Zdroj: Radek Pecák
Než byla nepojízdná formule odtažena a mohlo se začít opět závodit
Zdroj: Radek Pecák
Pěkně se v závěrečných kolech rozjel Ligier JS11 z roku 1979
Zdroj: Radek Pecák
March 811 se sestrojený pro sezonu 1981 byl od začátku nejpomalejší
Zdroj: Radek Pecák
Tyrell 011 z roku 1982 nakonec skončil pátý
Zdroj: Radek Pecák
Vidět a slyšet klasické osmiválce na mostecké trati byl skvělý zážitek
Zdroj: Radek Pecák
Souboje sváděly i oba Lotusy. S číslem 2 jel Japonec Kubota a šlo o vůz Lotus 91/7 z roku 1982, monopost s číslem 5 je o šest let starší
Zdroj: Radek Pecák
Naopak nejrychleji jezdil od počátku Williams FW07C. Jedná se o typ, se kterým se v roce 1980 stal mistrem světa Allan Jones
Zdroj: Radek Pecák
Na stupních vítězů nechyběly klasické ceremoniály, včetně sprchování se sektem
Zdroj: Radek Pecák
Pak už měly dívky se startovními čísly volno
Zdroj: Radek Pecák
A začalo se balit....
Zdroj: Radek Pecák
Habrovany na Vyškovsku ovládl sraz historických vozidel vyrobených do roku 1965
Zdroj: Jan Charvát