Zdroj: sauto.cz
Marauder. Obrněný terénní vůz od jihoafrické firmy Paramount je v podstatě armádním vozidlem, které si může pořídit i normální smrtelník. Nemusíte ho tedy vlastnit v olivově zeleném odstínu, ale stejně vás ochrání proti většině dnešních střelných zbraní.
Zdroj: Paramount
Interiér je sice trochu účelný a vybydlený, ale na druhou stranu nechybí třeba stojany na vaše oblíbené střelné zbraně a prostor pro posádku. Marauder váží 6 tun, pod kapotou má naftový šestiválec o výkonu až 300 koní (221 kW) a točivém momentu 1100 Nm.
Zdroj: YouTube
Díky britskému Top Gearu víme, že každodenní pojížďky nejsou s tímto „bunkrem“ žádný problém a ke všemu přežijete i výbuch tříkilové plastické výbušniny. Za život to ale stojí, přesněji za cenu okolo 15 milionů korun.
Zdroj: YouTube/Top Gear
Avtoros Shaman 8x8. Pokud vám přijde, že Marauder smrdí až moc armádou, je tady ruský „šaman“. Tohle speciální vozidlo, které se prý dostane všude, má osm poháněných i řiditelných kol. Na délku dosahuje šesti metrů a váží „jen“ 2,5 tuny.
Zdroj: Avtoros
O pohon se stará motor značky Iveco o výkonu 146 koní (107 kW). Maximálně sice umí jen 70 km/h, ale na druhou stranu dokáže Shaman i plout po vodní hladině.
Zdroj: Avtoros
Kromě silničního a off-road módu je pak zde i takzvaný „Crab Mode“, kdy se všechna kola umí otočit do jednoho směru a vozidlo se začne pohybovat bokem… jako krab! Cenovka? V přepočtu jen okolo 2,6 milionu korun.
Zdroj: Avtoros
Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6. Proti většině zde zmíněných vozidel je vcelku umírněný, ale na pohled by nemohl vypadat šíleněji. Jednoduše řečeno jde o legendární Mercedes třídy G s šesti hnanými koly.
Zdroj: Mercedes-Benz
Kromě standardního luxusu pro šejky, který byste u „géčka“ čekali, je tady dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru, výkonu 544 koní (400 kW) a točivém momentu 760 Nm. Šestice portálových náprav pak zajistí skvělé vlastnosti v terénu.
Zdroj: Mercedes-Benz
K tomu přidejte brodivost metrem vody, pět uzamykatelných diferenciálů a schopnost dofouknout všech šest pneumatik vestavěným kompresorem během pouhé minuty. Za prestiž třícípé hvězdy a hromadu respektu dáte přibližně 12 milionů korun.
Zdroj: Mercedes-Benz
G. Patton Tomahawk. Vypadá to, že v této kategorii superSUV je větší počet kol oceňován zlatem. Čínská přestavba Jeepu Wrangler toto pravidlo ctí bezmezně a rovněž nabízí alespoň šestici hnaných kol.
Zdroj: G. Patton
Karoserie dostala mnohem robustnější vzhled než u klasického Wrangleru, protože ten nevypadá dostatečně drsně. Uvnitř je standardní 3,6l benzinový šestiválec doplněný o kompresor. Hodnoty výkonu si však firma nechává pro sebe.
Zdroj: G. Patton
Zajímavé je rozložení míst v interiéru, kdy přední dvojici sedadel doplňuje středově umístěná sedačka v druhé řadě. Zřejmě místo pro diktátora, kdo ví. K dispozici je i skromnější, pouze čtyřkolová verze. Ceny firma nikde nezmiňuje.
Zdroj: G. Patton
Zdroj: Dartz
Exteriér plný matné černého laku je doplněn pancířem a neprůstřelnými okny, zatímco podvozek je chráněn proti výbušninám. Pohon zajišťuje 8,1litrový naftový osmiválec o výkonu 450 koní (331 kW) a točivém momentu 850 Nm.
Zdroj: Dartz
Jestli vás exteriér nevyděsil, interiér naštve nejednoho ochránce zvířat. Na výběr je totiž čalounění z velrybí (z předkožky), žraločí nebo pštrosí kůže. K objednávce auta za přibližně 15 milionů budete navíc dostávat lotyšský kaviár po dobu dvou let.
Zdroj: Dartz
Conquest Evade. Tento robustně vypadající model od kanadské společnosti Conquest je v určitém směru asi tím nejpoužitelnějším vozem v její nabídce. Evade je totiž postaven na americkém náklaďáku Ford F-550 Super Duty.
Zdroj: Conquest
Přestože vypadá, že by přežil i atomovou válku, karoserie je pouze z hliníku a pancéřování zde úplně chybí. Uvnitř je mnoho místa pro celkem čtyři lidi s tím, že sedačky lze otočit proti sobě. Pod kapotou jsou na výběr klasické osmiválce od Fordu.
Zdroj: Conquest
Ve výbavě najdete kompatibilitu s tablety a notebooky, přední a zadní kamery s módem nočního vidění a pochopitelně vybrané materiály obložení a polstrování, protože za tuto „na oko“ pancéřovanou hračku zaplatíte kolem 12 milionů korun.
Zdroj: Conquest
Humvee C-Series. Ano, Hummer, nebo tedy přesněji vojenské Humvee, stále žije. O jeho znovuzrození se zasadil bývalý viceprezident koncernu General Motors Bob Lutz. Novinka má přitom směřovat hlavně do Číny, kde mají prý o tuhle Ameriku stále zájem.
Zdroj: Humvee
Koncern GM stále vlastní práva na civilní Hummer i armádní Humvee, ale aktualizaci staré techniky nečekejte. Ve většině případů je vše při starém, což je asi dobře. Stále jde o nekompromisní a jednoduchý off-road.
Zdroj: Humvee
I pod kapotou tak najdete postarší naftové a benzinové osmiválce o výkonech až 430 koní (316 kW) a s 575 Nm točivého momentu, které pracují se čtyřrychlostním automatem. Cena vozu je na vyžádání.
Zdroj: Humvee
Renault Sherpa S. Kdo by to řekl, že se od francouzské značky dočkáme takto monstrózního vozu. Model Sherpa S pochází od nákladní divize Renaultu a míří hlavně na trh Ruska, Středního východu a Afriky.
Zdroj: Renault
Původně vojenský speciál je tak nabízen i civilistům, a to rovněž s opancéřovanou karosérií. Dle oficiálního popisu váží tohle „lehké“ terénní vozidlo až deset tun. Klasicky je vybaveno pohonem všech kol a uzávěrkami diferenciálů. Brodivost je 750 mm.
Zdroj: Renault
O pohon se stará 4,8litrový naftový čtyřválec o výkonu 215 koní (158 kW) a točivém momentu 800 Nm, který Sherpu rozjede na 110 km/h. Cena je široce individuální, jelikož je vozidlo nabízeno v mnoha různých verzích a výbavách.
Zdroj: Renault