Zdroj: Jiří Švamberk
Trojdílnou kovovou radlicí lze pohybovat nahoru a dolů a také do stran.
Zdroj: Jiří Švamberk
Šestiválcový motor je slyšet už z dálky.
Zdroj: Jiří Švamberk
Zdroj: Jiří Švamberk
Martin ale tvrdí, že koně jsou tam všechny. Unimog dostává tu nejlepší péči.
Zdroj: Jiří Švamberk
Zední metač rozhází 2,5 tuny soli dřív, než řeknete borůvkový koláč. Dobře, tak rychle zase ne.
Zdroj: Jiří Švamberk
Tudy už jsme jeli…
Zdroj: Jiří Švamberk
Stará radlice nemá správný tvar a při přívalech sněhu „vyhazuje“ sníh na čelní sklo.
Zdroj: Jiří Švamberk
Pak nezbývá nic jiného, než ručně sklo očistit.
Zdroj: Jiří Švamberk
Pokud byste to neudělali, mohly by to odnést stěrače, což je de facto konečná.
Zdroj: Jiří Švamberk
Relativně kompaktní rozměry se skvěle hodí do města.
Zdroj: Jiří Švamberk
Nádrže na „solanku“ na bocích pojmou 660 litrů.
Zdroj: Jiří Švamberk
Deseti centimetrová pokrývka se s rychlostí mění na desítky kilogramů sněhové masy. Zásah docela bolí (ověřeno).
Zdroj: Jiří Švamberk
Martin si sůl také sám nakládá.
Zdroj: Jiří Švamberk
Celý proces nakládky je otázkou několika minut. Není čas ztrácet čas.
Zdroj: Jiří Švamberk
Tenhle Unimog může táhnout až 17 tunový brzděný přívěs.
Zdroj: Jiří Švamberk
Když už jsme u těch brzd, tak vpředu jsou dva třmeny, kotouče mají tloušťku 3 cm. Za celou dobu byy měněny jen jednou!
Zdroj: Jiří Švamberk
Spodní lišta je gumová a velmi odolná. Někdy vydrží i celou zimu.
Zdroj: Jiří Švamberk
27 let a pružiny jako nové. Neskutečný stroj.
Zdroj: Jiří Švamberk
Pneumatiky od Continentalu se tváří jako že zvládnou vše, ale Martin říká, že například na sněhu jsou dost marné.
Zdroj: Jiří Švamberk
Tohle auto možná pamatuje Žižku s oběma očima, ale žádní „olejnička“ to není.
Zdroj: Jiří Švamberk
Vše funguje, jak má.
Zdroj: Jiří Švamberk
Originální zadní světla byly spíše bludičky, takže Martin namontoval modernější LED světla.
Zdroj: Jiří Švamberk
Těmito pákami se ovládá radlice. Ta dlouhá vedle určuje směr. Unimog má totiž 8 rychlostí i na zpátečku.
Zdroj: Jiří Švamberk
Schéma 8stupňové manuální převodovky by mělo svítit. Jedna z mála věcí, co v autě nefungovala.
Zdroj: Jiří Švamberk
Touhle krabičkou se v letních dnech ovládá celé auto, aby se Martin mohl soustředit na zametání a čištění vozovky.
Zdroj: Jiří Švamberk
Tři režimy: zadokolka, čtyřkolka, čtyřkolka s uzavřenými třemi diferenciály. Redukci tohle auto nemá.
Zdroj: Jiří Švamberk
Přes 330 tisíc kilometrů po městě je hodně slušný výkon. Odbornou terminologií to je téměř 23 tisíc motohodin.
Zdroj: Jiří Švamberk
Adios amigo a díky, byl to skvělý zážitek.
Zdroj: Jiří Švamberk