Tatra 138 hasičů v Bezděkově je stará 51 let
Zdroj: Radek Pecák
Zdroj: Radek Pecák
Stále je připravena k zásahu
Zdroj: Radek Pecák
Kromě nerezové bedny a pár drobností je stále v původním stavu
Zdroj: Radek Pecák
Totéž platí o kabině. Jen sedačka řidiče má nový potah
Zdroj: Radek Pecák
Zelená barva prozrazuje, že původně ji využívali vojáci
Zdroj: Radek Pecák
Volant je obrovský i přes přítomnost posilovače
Zdroj: Radek Pecák
Přístrojový štít
Zdroj: Radek Pecák
Hlavní převodovka měla 5 stupňů vpřed a jeden vzad
Zdroj: Radek Pecák
Přídavné topení
Zdroj: Radek Pecák
Výrobní štítek prozrazuje, že jde o výrobek z roku 1970
Zdroj: Radek Pecák
Motor je ve skvělém stavu
Zdroj: Radek Pecák
Pohled na horní část
Zdroj: Radek Pecák
Osmiválec disponuje 180 koňskými silami
Zdroj: Radek Pecák
Původní zástěrky ukazují, že na vzniku vozu se podílela Karosa
Zdroj: Radek Pecák
Dnes již úlohu hlavního zásahového vozu převzala v Bezděkově Tatra 815
Zdroj: Radek Pecák
Ale i Tatra 138 stále každý rok absolvuje pár výjezdů
Zdroj: Hasiči Bezděkov
Například při hašení lesních požárů
Zdroj: Hasiči Bezděkov
Předchůdcem byla Tatra 111
Zdroj: Tatra
Mnozí vlastníci své "stoosmatřicítky" pojmenovávají něžnými jmény
Zdroj: Radek Pecák
Vůz se dělal také jako tahač
Zdroj: Tatra
Nejvíce jich ale vzniklo jako sklápěčky
Zdroj: Tatra
Sloužily na mnoha stavbách
Zdroj: Tatra
Toto je expediční vozidlo československých studentů
Zdroj: Radek Pecák
A zde mapka jejich trasy
Zdroj: Radek Pecák
Nástupcem byla Tatra 148
Zdroj: Radek Pecák