Galerie: Test ojetiny: Citroën C5

Vozy Citroen v našich končinách nejsou příliš okoukané. Jsou vlastně i volbou pro ty, kteří se chtějí odlišit od většiny. V jednoduchosti je krása. Designérům se podařilo vpasovat logo Citroenu do přední masky zajímavým způsobem Chromové prvky najdeme i na boční straně. Kliky dokonce tak trochu připomínají 60. léta, tedy dobu, kdy Citroen patřil ke špičce automobilových inovací. Na nápravách žádné vinuté ocelové pružiny nenajdeme. I když náznaky koroze vidět jsou, toto podle mechaniků není to nejvíce bolavé místo. Jeden z tak trochu netradičních problémů může číhat u pantů předních dveří. Pomocí těchto tlačítek před řadící pákou můžeme regulovat světlou výšku vozu. Na tomto displeji by mělo být vidět, jak jsme si zrovna podvozek nastavili. Kvůli kritickým hláškám nízkého tlaku pneumatik to ale zrovna nevidíme. Tuningovou kreaci vůz připomíná, pokud podvozek snížíme na naprosté minimum. Naopak nejvyšší možná světlá výška C5 promění v něco na způsob Subaru Outback, ale bez pohonu všech kol. Kdybychom s vyšší světlou výškou vjeli na polní cestu a na ní třeba píchli, máme k dispozici plnohodnotnou rezervu. Vůle na řízení na testovaném voze nebyly U starších C5 problémy například s otevíráním předních dveří. Problém je v dílech mezi dveřmi a sloupky. Klasickou ruční brzdu tam, kde má být, nenajdeme. Ruční elektronická brzda patří k bolavým místům C5. Některé ovládací prvky jsou na první pohled záhadné. Tady se jedná o paměť individuálního nastavení sedačky. Tlačítko s označením „Check“ slouží ke kontrole tlaku v pneumatikách. Kontrola na zvedáku zase ukázala, že ani na nápravách nejsou patrné žádné úniky provozních kapalin. Ani zvukové projevy dvoulitrového dieselu nejsou nijak mimořádné, turbo nepíská. Multifunkční volant ukazuje, že máme vůz s vyšším stupněm výbavy. Ať volantem kroutíme, jak kroutíme, ovládací prvky jsou pořád na stejném místě. Inovace se Francouzům upřít nedají. Sedadlo řidiče nese pokaždé největší známky opotřebení. Kůže je unavená, nikoli odřená. Područka skýtá úložný prostor s USB, sedačka není oddělená mezerou a upínání bezpečnostního pásu není kvůli těsnému prostoru moc pohodlné. Opotřebení pedálů odpovídá najetým kilometrům. Diody připomínající tajemný kód indikují zapnutí bezpečnostních pásů. Grafika parkovacího asistenta trochu připomíná prehistorickou hru Tetris Prostor na brýle je pod displejem rádia. Zadní dveře se dají otevřít pod překvapivě velkým úhlem, nechybí sluneční clona. Druhá řada sedadel tradičně bez problému. V tomto autě se podle škrábanců na krytu otvoru do kufru dlouhé předměty vozily často. Sem se snad vejdou i zavazadla na rodinnou dovolenou.