Galerie: Test ojetiny Toyota Aygo

Toyota Aygo spadá do kategorie kompaktních miniaut, kterým se lidově říká nákupní taška. Jako nákupní tašku doporučujeme spíše tuto 5dveřovou variantu. Ta třídveřová totiž při kolmém parkování v obchodních centrech kvůli mohutným bočním dveřím příliš komfortu pro nastupování neposkytuje. Aygo je krátké (3 455 mm), k možnosti využít parkovací místo na šířku chybí málo. Zadní dveře v jedné části přímo navazují na zadní světla. Mohutné písmeno „X“ v přední masce tvoří černé plastové díly, které s červeným lakem docela ladí. Mohutná černá plastová linie pokračuje i přes přední blatníky až ke zpětným zrcátkům. Litrový benzinový motor 1.0 VVTi s výkonem 51 kW se pod malou kapotu pohodlně vejde. Podobně jako skoro vše na tomto voze je i akumulátor 42 Ah velmi miniaturní. „Ozdobené“ prahy při nastupování překvapí. I při pohledu na pedály není důvod deklarovaným 16 tis. najetým kilometrům nevěřit. Páčka otevírání kapoty je hodně schovaná. Sedadlo řidiče nejeví žádné známky opotřebení. Opěrka hlavy je integrovaná v opěradle. Kůží obšitý volant u této kategorie vozu překvapí. Klasický analogový tachometr je nakombinovaný s elektronickými ukazateli včetně digitálního otáčkoměru. Je to tempomat, není to tempomat? Jedná se jen o jednodušší variantu v podobě stavitelného omezovače rychlosti. Elektronických asistentů není moc Označení páčky od tankování moc dobře vidět není. Možnosti konektivity a nabíjení jsou dostatečné. Bezklíčkové startování připomíná novější datum výroby. Parkovací kamera v kombinaci s velmi krátkým vozem dodá sebevědomí i nezkušenému řidiči, zaparkovat se dá i na velmi malém prostoru. Pět rychlostí se řadí chromem zdobenou pákou. Původní majitel si nechal nainstalovat zámek řadící páky. Nový vlastník si tak může sjednat výhodnější pojištění proti krádeži. Kombinace tvrdého plastu a červeného laku na předních dveřích. Na zadních dveřích nenajdeme elektronické ovládání okénka, ani klasické „švihadlo“. Jednoduchý mechanismus vyklápění zádního skla. Vzadu je možné vytvořit tuto „větrací škvíru“. Druhá řada poskytuje jen dvě místa. Úložný prostor je se 168 litry miniaturní. Po sklopení zadních sedadel je ale k dispozici 760 litrů. Vodiče směřující do pátých dveří připomínají „utržené sluchátko“.