Galerie: Test sedmileté Kia Sportage

Na první pohled je jasné, že v tomto voze velký zavazadlový prostor nenajdeme. I kvůli velkým výřezům zadních blatníků a obří rezervě má udávaných 465 litrů. Tato Kia Sportage třetí generace má v rodném listu slovenskou Žilinu, identický vůz se ale vyráběl i v Jižní Koreji, Rusku a v Malajsii. Na střeše jsou trochu neobvykle prolisované pásky, může to souviset i s tím, že předchozí generace Sportage byla kritizována za malou pevnost střechy. A prolisy plechu dodávají větší tuhost. Vysoko položené a malé zadní okno zrovna královský výhled dozadu neposkytuje, navíc chybí parkovací asistent. Tento benzinový motor o objemu 1,6 litru autu dává 99 kW výkonu. Tlačítka na dveřích řidiče příliš ohmataná nejsou. Sedadlo u šoféra vypadá jako nové, obšití bílou nití je elegantní. Volant není příliš ohmataný, najetých necelých 200 tis. kilometrů nejspíš odpovídá realitě. Manuální ruční brzda konzervativnější řidiče potěší. Mobil i další elektroniku snadno propojíme i nabijeme, vlevo vykukuje spojkový pedál – jeho malé opotřebení dokazuje, že tady kilometry nikdo nepřetáčel. Druhá řada sedadel poskytuje dostatek místa i lidem většího vzrůstu. Při neobsazení prostředního sedadla je možné vyklopit loketní opěrku. Držáky nápojů vybízejí k návštěvě fastfoodu. Zadní místa mají i své reproduktory. Kufr s kapacitou 465 litrů vypadá takto, tento objem ale někteří motorističtí novináři zpochybňují a spekulují, že tuto hodnotu možná má zavazadelník až po vyjmutí rezervy. Pod podlážkou zavazadlového prostoru je plnohodnotná rezerva. I kvůli rezervě je dno kufru opravdu vysoko. Roletka zavazadlového prostoru tady nechybí. Tažné zařízení může, ale nemusí znamenat, že vůz tahal těžké přívěsy a dostal zabrat. Víko tankování je na levé straně vozu se otevře pomocí páčky pod prahem dveří řidiče. Sedmiletou zárukou se Kia chlubí všude, kde to jen jde. Pro denní svícení diody, zbytek obstarají klasické halogenové žárovky. Výměna je tak levnější. Blatníky jsou mohutně obloženy plastem. Drobné šrámy se vozu z roku 2011 nevyhnuly. Servisní poradce Tomáš Hájek z Kia Modřany si pochvaluje kvalitu brzdového systému, který nepochybně nedávno prošel údržbou.