Popis

I tak je to působivá energie

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Na polygonu vytvořili křižovatku

Zdroj: Radek Pecák

Popis

A do akce povolali maketu osobního vozu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Která zdaleka neměla takovou hmotnost jako běžný osobní vůz

Zdroj: Radek Pecák

Popis

A pak také speciálně upravený Opel Insignia

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Jeho výbavu doplnily lidary

Zdroj: Radek Pecák

Popis

kamery

Zdroj: Radek Pecák

Popis

a další radary

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Především ale pod práh namontovali speciální typ airbagu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Nejprve se ověřovalo, zda senzory fungují správně a airbag se neaktivuje, když ke srážce nakonec těsně nedojde

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Poté už měla přijít na řadu skutečná zkouška. Ovšem vinou vadných konektorů se dvakrát auta srazila a airbag nenafoukl

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Teprve třetí pokus prokázal, že zařízení je skutečně funkční

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Airbag je mnohem větší než ty vnitřní

Zdroj: ZF

Popis

A je vyrobený z pevnějšího materiálu

Zdroj: ZF

Popis

Auta se srazila v rychlosti 30 kilometrů v hodině

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Airbag zůstane plně nafouknutý pouze necelou půlsekundu

Zdroj: Radek Pecák

Poté splaskne a lze otevřít dveře

Popis

Poté splaskne a lze otevřít dveře

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Odpalují to tři patrony

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Insignia vyvázla ze srážky jen s poškozeným diskem

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Auto se po skutečném nárazu deformuje o šest centimetrů méně než bez tohoto airbagu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Riziko zranění, zejména hrudníku, je výrazně menší

Zdroj: Radek Pecák

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt