Galerie: Testování dakarského speciálu Ford Martina Prokopa

Závodní "dakarský" speciál Martina Prokopa a doprovodný kamion Závodník ve společnosti svého tradičního navigátora, kterým je Jan Tománek Se sériovým Fordem 150 Raptor nemá Prokopův speciál moc společného Hlavně je to poznat na zádi Speciální typ pneumatik podle přání Martina Prokopa vyvíjí čínský výrobce Vůz pohání sériový motor z Mustangu, tedy pětilitrový zážehový atmosféricky plněný osmiválec Interiér také samozřejmě nemá s civilním autem nic společného Při offroadových závodech skutečně hodně záleží na důkladném připoutání. Jinak to hodně bolí.. Martin Prokop má ve svém autě klimatizaci. Díky ní se dá podávat kvalitnější výkon V současné době se staví v dílně v Jihlavě druhý závodní speciál. Má pozměněné těžiště i jiný tvar přídě Rallyová Fiesta WRC je tak trošku odsunuta do pozadí Jan Tománek předvádí restriktor. Jeho vinou má motor v závoďáku nižší výkon než v klasickém silničním sporťáku Martin Prokop si minulý týden zatrénoval a současně i svezl novináře a sponzory Na trati vytýčen na bývalém tankodromu u Jihlavy se střídal písek, voda i bahno Občas se fotografové dočkali pěkné sprchy A také prach měli všude Martin Prokop by ale hlavně potřeboval trénovat jízdu v dunách. Generálku před příštím Dakarem bude mít v Maroku Laik by nikdy netušil, jak rychle se dá jet ve středně obtížném terénu Pneumatiky trpí, a tak se musí měnit často. Usnadňuje to hever, který se vysunuje přímo z podvozku Ještě vyčisti a může se vyrazit opět na trať...