Sraz Trabantů v plzeňském Depu 2015

Popis

Sraz Trabantů v plzeňském Depu 2015

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Trabant 601 je automobilová klasika

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Při jízdě ho provází i namodralý kouř z výfuku

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Tento vzhled měly exempláře vyráběné v šedesátých letech a na počátku 70.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Interiér je prostinký

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Volant má tenoučký věnec

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Údaj na tachometru dokládá nevídaně nízký nájezd

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Řazení je třeba se naučit, má však velmi lehký chod

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Začátečníkům se hodilo schéma nalepené na skle

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Páčka blinkrů je jediným opotřebovaným dílem

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Dozadu se nastupuje po odklopení opěradla vpředu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Odkládacích prostor není nazbyt...

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Jeden z mála prvků pro komfort

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Jeden knoflík je pro rozsvěcování světel, druhý spouští stěrače. Ten třetí je podtlakový ostřikovač

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Dálková světla se přepínala na podlaze

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Táhla pro ovládání topení

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Vždy na jaře a na podzim bylo třeba přehazovat hadici

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Výrobní štítek dokládá skutečné stáří

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Trabanty měly dlouho šestivoltovou elektrickou soustavu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Do motorového prostoru byl výborný přístup

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Nechybělo ani odhlučnění na kapotě

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Tankuje se zde. Měrka zjišťovala hladinu paliva.

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Přepínání na rezervu bylo u nohou spolujezdce

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Přes posměch většiny populace měly trabanty i své kluby obdivovatelů

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Kufr neměl velký nakládací otvor, malý ale nebyl

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Jedinou změnou na tomto exempláři je domontované mlhové světlo

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Nejprve měly Trabanty hliníková loga

Zdroj: Radek Pecák

Popis

vpředu i vzadu, později je nahradil plastový výlisek

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Diagonální pneumatiky nezajišťovaly na kluzké vozovce příliš dobré jízdní vlastnosti

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Řez prokazuje jednoduchost konstrukce

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Proto si hodně věcí zvládli udělat lidé sami doma

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Na plechové karosérii byly díly z duroplastu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Takto vypadá originální nelakovaná kapota

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Vyráběly se i přívěsy

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Finální verzí Trabantu byl model se čtyřtaktním motorem VW 1,1

Zdroj: Radek Pecák

Popis

V NDR připravovali i nástupce

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Nikdy ale na ně nedošlo

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Stejně tak se realizace nedočkal novodobý elektrický trabant

Zdroj: Radek Pecák