Také střecha z Kodiaqu skončila...
Zdroj: Radek Pecák
Samotnému zásahu předcházelo "odpálení" airbagů
Zdroj: Radek Pecák
Hasiči dostali k dispozici kromě Fabie, také Superb
Zdroj: Radek Pecák
Octavii
Zdroj: Radek Pecák
a Kodiaq
Zdroj: Radek Pecák
Do něho usedl před aktivací airbagů i autor reportáže
Zdroj: Radek Pecák
Zdroj: Radek Pecák
Stropní airbag zůstává nafouknutý dlouhou dobu
Zdroj: Radek Pecák
Na rozdíl od čelních airbagů, které splasknou velmi rychle
Zdroj: Radek Pecák
Vyprošťovací nářadí nabízí několik firem
Zdroj: Radek Pecák
Kromě pneumatického existují i ruční nástroje. Toto je například pila na prořezávání skla
Zdroj: Radek Pecák
Hasičům radí instruktoři. Účastníci školení pak mají za úkol předávat získané poznatky na domovské stanici
Zdroj: Radek Pecák
Při odstraňování dveří je nyní lépe začínat od pantů
Zdroj: Radek Pecák
Také pro přístup do motorového prostoru se nejprve odstřihnou závěsy kapoty
Zdroj: Radek Pecák
Nejtvrdším oříškem při výcviku byl Kodiaq, protože jeho karosérie je nejmohutnější
Zdroj: Radek Pecák
Záchranáři potřebují při záchraně zraněných lidí ve voze získat co největší prostor pro jejich šetrné vytažení
Zdroj: Radek Pecák
Po odstranění dveří pak přijde na řadu střední sloupek karosérie
Zdroj: Radek Pecák
Aby se k němu vytvořil přístup, je třeba odřezat airbagy
Zdroj: Radek Pecák
Nůžky si pak poradí i s velmi tvrdým materiálem, z něhož je "B" sloupek vyrobený
Zdroj: Radek Pecák
Příprava na "vytvoření kabrioletu" pokračuje odřezáním skla
Zdroj: Radek Pecák
Stejnou operaci jako na Kodiaqu dělalo družstvo hasičů na vedle stojící fabii
Zdroj: Radek Pecák
A střecha jde pryč...
Zdroj: Radek Pecák
Teď už by lékařům nic v práci nebránilo
Zdroj: Radek Pecák
v kontejneru
Zdroj: Radek Pecák
Většinou stačí odstranit dveře
Zdroj: Radek Pecák
Jeden z nejlépe vybavených zásahových vozů mají hasiči přímo v areálu Škody Mladá Boleslav
Zdroj: Radek Pecák