Popis

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Citroën 2 CV se vyráběl v takřka nezměněné podobě 42 let

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Jeho tvary jsou nezaměnitelné

Zdroj: Radek Pecák

Zejména zezadu vynikne úzká stavba

Popis

Zejména zezadu vynikne úzká stavba

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Tento konkrétní exemplář pochází z osmdesátých let

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Majitelem je Plzeňan Karel Pálek, sběratel zajímavých vozů značky Citroën

Zdroj: Radek Pecák

Popis

S autem se pravidelně účastní řady klubových akcí, včetně světových srazů v zahraničí

Zdroj: Radek Pecák

Popis

V autě je nejsilnější verze motoru s výkonem 20,7 kW

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Po celou dobu produkce se na auto montovaly takovéto úzké pneumatiky

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Také střecha byla vždy shrnovací

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Lze ji takto srolovat a upevnit na zádi

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Větrat se dá i výklopnými okénky

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Lze je buď překlopit nahoru nebo zajistit v polootevřené poloze

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Tento volant je poslední z celé řady, které se v "kachně" používaly

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Sedačky jsou neobyčejně pohodlné

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Páčka na otevírání dveří už nemůže být jednodušší

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Také rychloměr je už poslední evolucí. Dřívější bývaly mnohem menší

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Řazení čtyřrychlostní převodovky je mírně řečeno nezvyklé

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Toto schéma vypadá ještě docela jednoduše, skutečnost je mnohem složitější

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Páka na ovládání topení je podobná té u převodovky, jen je menší

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Dozadu se vejdou i vzrostlí dospělí

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Majitelé těchto vozů velmi často dodávají na karosérii různé doplňky. Třeba "přejetou" slepici

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Nebo tramvajový zvonek

Zdroj: Radek Pecák

Popis

I kufr je docela objemný

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Motor Boxer je jednoduchost sama

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Pružící jednotka montovaná mezi přední a zadní nápravu stojí za typickou kolébavou jízdou vozu

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Tento vůz slouží panu Pálkovi již jen jako dárce orgánů

Zdroj: Radek Pecák

Popis

V krátkosti si ještě připomeňme historii vozu. Takto to v roce 1936 začalo prototypem TPV

Zdroj: Radek Pecák

Popis

Produkce tohoto auta s hliníkovou karosérií však kvůli druhé světové válce nezačala

Zdroj: Archiv redakce

Popis

A tak se sériový vůz (s ocelovou karosérií) a dalšími výraznými technickými změnami představil až. 7. října 1948 na pařížském autosalonu

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Jeho rozměry byly více než kompaktní

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Palubní deska byla zprvu velmi prostinká. Například rychloměr se ocitl v rohu okna

Zdroj: Archiv redakce

Popis

To se pak časem měnilo.

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Třeba i tvary volantu

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Toto již je poslední verze

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Auto mělo na kapotě zpočátku prolamovaný plech a velkou masku chladiče

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Postupně se zejména příď mírně upravovala

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Byly i "luxusněji" pojaté verze

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Tou poslední pak 2CV6 Charleston

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Technika "kachny" se využila i pro užitkovou verzi Furgonette

Zdroj: Archiv redakce

Popis

Jednu z nich má doma i pan Pálek

Zdroj: Archiv redakce

Popis

První auta projíždějí po úseku dálnice D7 mezi Postoloprty a Bitozevsí.

Zdroj: Deník/Petr Kinšt