Citroën 2 CV se vyráběl v takřka nezměněné podobě 42 let
Zdroj: Radek Pecák
Jeho tvary jsou nezaměnitelné
Zdroj: Radek Pecák
Zejména zezadu vynikne úzká stavba
Zdroj: Radek Pecák
Tento konkrétní exemplář pochází z osmdesátých let
Zdroj: Radek Pecák
Majitelem je Plzeňan Karel Pálek, sběratel zajímavých vozů značky Citroën
Zdroj: Radek Pecák
S autem se pravidelně účastní řady klubových akcí, včetně světových srazů v zahraničí
Zdroj: Radek Pecák
V autě je nejsilnější verze motoru s výkonem 20,7 kW
Zdroj: Radek Pecák
Po celou dobu produkce se na auto montovaly takovéto úzké pneumatiky
Zdroj: Radek Pecák
Také střecha byla vždy shrnovací
Zdroj: Radek Pecák
Lze ji takto srolovat a upevnit na zádi
Zdroj: Radek Pecák
Větrat se dá i výklopnými okénky
Zdroj: Radek Pecák
Lze je buď překlopit nahoru nebo zajistit v polootevřené poloze
Zdroj: Radek Pecák
Tento volant je poslední z celé řady, které se v "kachně" používaly
Zdroj: Radek Pecák
Sedačky jsou neobyčejně pohodlné
Zdroj: Radek Pecák
Páčka na otevírání dveří už nemůže být jednodušší
Zdroj: Radek Pecák
Také rychloměr je už poslední evolucí. Dřívější bývaly mnohem menší
Zdroj: Radek Pecák
Řazení čtyřrychlostní převodovky je mírně řečeno nezvyklé
Zdroj: Radek Pecák
Toto schéma vypadá ještě docela jednoduše, skutečnost je mnohem složitější
Zdroj: Radek Pecák
Páka na ovládání topení je podobná té u převodovky, jen je menší
Zdroj: Radek Pecák
Dozadu se vejdou i vzrostlí dospělí
Zdroj: Radek Pecák
Majitelé těchto vozů velmi často dodávají na karosérii různé doplňky. Třeba "přejetou" slepici
Zdroj: Radek Pecák
Nebo tramvajový zvonek
Zdroj: Radek Pecák
I kufr je docela objemný
Zdroj: Radek Pecák
Motor Boxer je jednoduchost sama
Zdroj: Radek Pecák
Pružící jednotka montovaná mezi přední a zadní nápravu stojí za typickou kolébavou jízdou vozu
Zdroj: Radek Pecák
Tento vůz slouží panu Pálkovi již jen jako dárce orgánů
Zdroj: Radek Pecák
V krátkosti si ještě připomeňme historii vozu. Takto to v roce 1936 začalo prototypem TPV
Zdroj: Radek Pecák
Produkce tohoto auta s hliníkovou karosérií však kvůli druhé světové válce nezačala
Zdroj: Archiv redakce
A tak se sériový vůz (s ocelovou karosérií) a dalšími výraznými technickými změnami představil až. 7. října 1948 na pařížském autosalonu
Zdroj: Archiv redakce
Jeho rozměry byly více než kompaktní
Zdroj: Archiv redakce
Palubní deska byla zprvu velmi prostinká. Například rychloměr se ocitl v rohu okna
Zdroj: Archiv redakce
To se pak časem měnilo.
Zdroj: Archiv redakce
Třeba i tvary volantu
Zdroj: Archiv redakce
Toto již je poslední verze
Zdroj: Archiv redakce
Auto mělo na kapotě zpočátku prolamovaný plech a velkou masku chladiče
Zdroj: Archiv redakce
Postupně se zejména příď mírně upravovala
Zdroj: Archiv redakce
Zdroj: Archiv redakce
Tou poslední pak 2CV6 Charleston
Zdroj: Archiv redakce
Technika "kachny" se využila i pro užitkovou verzi Furgonette
Zdroj: Archiv redakce
Jednu z nich má doma i pan Pálek
Zdroj: Archiv redakce